Suspension de 28H sin justificar

Discus and support Suspension de 28H sin justificar in XBoX Rewards & Social to solve the problem; Buenas noches, Tras intercambiar unos mensajes amistosos con otro usuario de Xbox Live, mi cuenta ha sido suspendida. El motivo es "Esta cuenta envió... Discussion in 'XBoX Rewards & Social' started by TibstarGroove, Jun 29, 2022.

1. Suspension de 28H sin justificar

Buenas noches,

Tras intercambiar unos mensajes amistosos con otro usuario de Xbox Live, mi cuenta ha sido suspendida.
    El motivo es "Esta cuenta envió mensajes inapropiados o participó en comunicaciones de texto o de voz indebidas."
    Para empezar es falso, no se habló nada indebido ni en forma ni en contenido. Fue una simple charla comentando el resultado de nuestro encuentro en el juego.
    Entiendo que la suspensión se produce por una alta carga de quejas hacia mi cuenta. Pero me temo que estas quejas son infundadas, puesto que la conversación fue normal,
    Por otro lado, la suspensión es de un día, pero un día de esos de 28H...

¿Me podríais indicar como presentar una queja formal por esta suspensión?
    Los canales habituales no llevan a ningún sitio, y desde la propia suspensión no puedo reclamar ni comentar, puesto que tengo la comunicación capada.
    Ruego me facilitéis un canal para presentar mi reclamación.

:)

TibstarGroove, Jun 29, 2022
  2. TibstarGroove Win User

Hi, thanks, at least you gave me a reasonable explanation of something.
    In any case this has made me take future precautions. I´ve decided to hace zero comunication with other players out of my friends list. It´s too risky. Specially after this suspension with no reason what so ever.
    It´s sad, but im not taking further risks.
  3. TibstarGroove Win User

Entiendo que el servicio de atención al cliente se limpie las manos, ya que la decisión y la suspensión la lleva a cabo el equipo de enforcement. Y por lo que he leído online no es fácil que se levante o reduzca esa suspensión sin reclamar o enviar algún comentario. Pero esta opción no la tengo disponible. A la derecha, encima del botón de "enviar comentario" pone, en pequeño, "ineligible for appeal" y al enviar comentarios me manda a la página de enforcement, pero no me permite reclamar.
    Por otro lado, no me explican el motivo concreto de la suspensión, soy maestro y cuido muy mucho mi lenguaje, aún más ante la presencia de menores de edad (es decir, online, siempre). Me encantaría saber que mensaje es el que ha originado mi suspensión, ya que coincide en hora con un encuentro con un jugador sospechoso de estar haciendo trampas.
    Eso sin mencionar la suspensión de 1 día de 28H

Llevo 15 años como miembro de Xbox. Es la primera vez que me suspenden las comunicaciones y no entiendo nada. Y menos aún la ausencia total de explicaciones o capacidad de réplica que me ofrece tanto el equipo de enforcement como Microsoft. Voy a seguir hurgando hasta que una persona amable me ayude. Pero si no obtengo ayuda a la menor brevedad llevaré este tema a consumo y presentaré una denuncia.

Gracias
  4. Gerardo C. Win User

Siento mucho los inconvenientes que esto te representa y lamento leer que tú suspensión aparezca como inapelable.

Saludos.
  5. Gerardo C. Win User

¡Hola TibstarGroove, espero que te encuentres bien!

Mi nombre es Gerardo, soy un asesor independiente y miembro de la comunidad de Xbox como tú y con gusto intentaré ayudarte con cualquier duda o problema que tengas.

Si fue una suspensión de cuenta y no de consola entonces visita el siguiente enlace para ver el motivo de la suspensión e iniciar una apelación en caso de que proceda:

https://enforcement.xbox.com

Ten en cuenta que el servicio de atención al cliente no puede ayudarte con suspensiones o medidas de cumplimiento. No pueden discutir la cuenta y no tienen acceso a los detalles de medidas de cumplimiento.

Para más información sobre las medidas de cumplimiento de Xbox por favor visita el siguiente enlace:

https://support.xbox.com/help/family-online-saf...

Espero comprendas y siento mucho la situación.

Saludos!
  6. Nursemorph Win User

24 Hour suspensions (and the weird 28 hour ones) aren't appealable due to the short nature of them and the fact it would take much longer to investigate. If MS allowed all suspensions to be appealable, then they would need an Enforcement department comprised of thousand of people given the likely number of suspensions given out daily (assuming 100 Million people play per day, even only 0.1% receiving suspensions would account for 100,000 people)

However, I do agree that they need to do a better job of explaining what the suspension is for
Thema:

Loading...
  1. Suspension de 28H sin justificar - Similar Threads - Suspension 28H sin

2. Automated Suspensions NEED TO STOP! THIS IS RIDICULOUS!

in XboX Insiders
    Automated Suspensions NEED TO STOP! THIS IS RIDICULOUS!: WHY did my account get suspended AGAIN without ANYONE sending in a report? A friend messaged me. I responded. I got suspended presumably for including a link to my facebook page, which was...
  3. Automatic Suspensions NEED TO STOP! THIS IS RIDICULOUS!

in XboX Insiders
    Automatic Suspensions NEED TO STOP! THIS IS RIDICULOUS!: Chat log with copilot about Microsoft's automated systems: Gaming Copilot may make mistakes. Xbox activity and screenshots of gameplay are used to enhance your experience. Conversations are used...
  4. Can I bypass an online suspension?

in XboX Insiders
    Can I bypass an online suspension?: So my Xbox account got suspended for a year and I can’t play online games. Is there any way to bypass this? I already tried to appeal, but they rejected it. submitted by /u/sjskdjdj [link]...
  5. 10 day xbox suspension

in XBoX Accessibility
    10 day xbox suspension: My 11 year old son has received a ban on Xbox for saying can you be admin on skygem game on minecraft to a friend. Now I'm a gamer but have never played Minecraft but from what he has explained to...
  6. I have a suspension on my Xbox account for an activity feed issue, I wasn't told what it...

in XBoX Accessibility
    I have a suspension on my Xbox account for an activity feed issue, I wasn't told what it...: I have a feeling it was spam report of something from forever ago on my feed as I haven't posted anything to it in almost four years from my memory and im wondering if there's any way I can look...
  7. How do I appeal a suspension?

in XBoX Accessibility
    How do I appeal a suspension?: I got banned for two days because I posted a looking for group on fallout saying “Have:40k W: Offers” meaning I have 40k in game currency and want offers for things to buy. How in the world is...
  8. My appeal for my year suspension was denied even though it was a wrongful suspension since...

in XBoX Accessibility
    My appeal for my year suspension was denied even though it was a wrongful suspension since...: I want to know why you can't accept my appeal when I have done nothing wrong to receive a year suspension I an outraged that this even happened 83d600d0-433e-4937-82f1-e89c914c3b0f
  9. How do I get the suspension on my Minecraft account lifted?

in XBoX Accessibility
    How do I get the suspension on my Minecraft account lifted?: My Minecraft account was hacked and I am looking to have the suspension on it lifted. I've already regained control of my Microsoft account and secured it by changing the emails on it, changing my...
  10. How can I ask for suspension of my hacked account?

in XBoX on Windows
    How can I ask for suspension of my hacked account?: Hey there, I have an issue. Recently, from my fault, my Microsoft Account got hacked. I lost access to my Minecraft and Xbox accounts, but I kind of just accepted that, and made a new account -...