Refund refused at the launch date / Remboursement refusé le jour de la sortie

Discus and support Refund refused at the launch date / Remboursement refusé le jour de la sortie in XBoX Games and Apps to solve the problem; Hello, I have an issue since November, here is my problem : - I pre-order a game in June 2020 - My purchase was invoiced the 3rd of November 2020 -... Discussion in 'XBoX Games and Apps' started by Fluffy Wolf iTz, Jan 26, 2021.

  1. Refund refused at the launch date / Remboursement refusé le jour de la sortie


    Hello,

    I have an issue since November, here is my problem :

    - I pre-order a game in June 2020

    - My purchase was invoiced the 3rd of November 2020

    - The game was launched the 10th of November 2020

    - I only play 1 time and less than 1 hour because the game is totally broken (bugs everywhere, even the devs said there are sorry).

    - I asked for a refund immediately (so the same day as the launch day)

    My refund was refused because the date of pre-order was too fare.

    So here are my questions :

    - How can i know if i will be satisfied by the game before its release ?

    - Why can a refund been refused at the launch date ?

    - Why can a refund been refused 7 days after the game was invoiced ?

    - What is the point to be able to pre-order a game so early, if can not ask for a refund the launch date ? (instead of pre-order the game just few days before its release...)

    *********************************************************

    Bonjour,

    J'ai un incident depuis Novembre, voici mon problème :

    - J'ai précommandé un jeu en Juin 2020

    - Mon achat a été facturé le 3 Novembre

    - Le jeu est sortie le 10 Novembre 2020

    - Je n'y ai joué qu'une seule fois et moins d'1heure car le jeu est complètement cassé (bugs de partout, même les devs se sont excusés).

    - J'ai demandé un remboursement immédiatement (le même jour que la date de sortie).

    Mon remboursement a été refusé parce que la date de précommande était trop éloignée.

    Alors voici mes questions :

    - Comment puis-je savoir si je vais être satisfait du jeu avant sa sortie ?

    - Pourquoi un remboursement peut être refusé le jour de la sortie du jeu ?

    - Pourquoi un remboursement peut être refusé 7 jours après sa facturation ?

    - Quel est le but de pouvoir précommander un jeu si tôt, si on ne peut pas demander un remboursement le jour de sa sortie ? (au lieu de le précommander juste quelques jours avant sa sortie...)

    :)
     
    Fluffy Wolf iTz, Jan 26, 2021
    #1
  2. JosefLBohorquez Win User

    Remboursement refusé

    Nous utilisons un service de traduction pour assister nos utilisateurs. Veuillez nous excuser pour les éventuelles erreurs grammaticales.

    Bonjour et merci d’avoir atteint la communauté des joueurs Microsoft Xbox. Je m’appelle Josef.
    Je suis un conseiller indépendant et un utilisateur Microsoft Xbox comme vous.

    J’espère que vous allez bien aujourd’hui malgré cette CobraParodie

    Est-ce le formulaire de remboursement que vous avez envoyé?
    https://support.xbox.com/forms/request-a-refund

    Si oui et si le remboursement a de nouveau été refusé après que vous ayez répondu la première réponse refusée
    Malheureusement, il n’est pas possible de rembourser l’article

    Vous pouvez essayer de remplir le formulaire une fois de plus avec des informations plus détaillées pour voir s’il est approuvé cette fois-ci
  3. METHOD BLUNT Win User

    [Topic Unique] Evolve

    J'ai oublié de dire que la date de sortie a été annoncée, ce sera pour le 21 Octobre 2014 !
  4. onyxishere Win User

    Problème double prélèvement bancaire

    Bonjour, veuillez d'abord vous connecter
    account.microsoft.com
    et rechercher dans votre historique de facturation l'élément que vous souhaitez rembourser. Notez la date et le numéro de commande.

    Ensuite, rendez-vous sur
    xbox.com/refund
    et remplissez le formulaire de demande, y compris la date et le numéro de commande. Si la page ne se charge pas, assurez-vous d'être connecté
    xbox.com, puis réessayez la page de remboursement.

    Translation:

    Hello, please first log in to
    account.microsoft.com
    and search your billing history for the item you want to refund. Record the date and order number.

    Then please go to
    xbox.com/refund
    and fill out the request form including the date and order number. If the page does not load then make sure you're logged in at
    xbox.com and then try the refund page again.
  5. misterbigfoot Win User

    Livraisons Xbox One

    pour une sortie aussi importante, moi je préfére prendre la securiter, j'ai preco a micromania, sur de l'avoir demain a l'ouverture, sur les sites de ventes, pas sur qu'elle arrive demain chez vous.

    pour un jeux, sa passe 1 ou 2 jours de retard, mais pas pour la ONE !!
  6. XBF - Hayabusa Win User

    Demande de remboursement refusé [Refund request refused]

    Bonjour Alessa1000,

    Je suis désolé d’apprendre que vous n’appréciez pas le jeu que vous avez acheté. Nous ne pouvons pas vous aider avec votre demande de remboursement ici, toutes les demandes doivent être faites dans la page Demander un remboursement.

    Nous fournissons des remboursements de produits de jeux numériques dans le cadre d’une expérience d’achat cohérente et fiable. La plupart des gens qui demandent un remboursement veulent juste résoudre un problème, mais parfois le système est abusé. S’il semble que les remboursements soient abusés, nous nous réservons le droit de cesser de les offrir, sauf lorsque la loi l’exige. Toutes les ventes de Produits de jeux numériques sont considérées comme définitives, mais nous comprenons qu’il puisse y avoir des circonstances atténuantes. Lorsque vous demandez un remboursement pour ces produits, et en fonction de l’achat ou du type de contenu pour déterminer l’éligibilité au remboursement, nous prenons en compte divers facteurs tels que le temps depuis la date d’achat, le temps depuis la sortie et l’utilisation du produit.

    Les remboursements sont généralement émis pour les demandes répondant aux critères suivants :

    • Les demandes sont faites dans les 14 jours suivant la date d’achat
    • Les demandes concernent des jeux dans lesquels vous n’avez pas accumulé une quantité importante de temps de jeu
    Remarque Soumettre une demande ne garantit pas un remboursement, surtout si elle ne répond pas aux critères ci-dessus.

    Si vous avez besoin de fournir des informations supplémentaires au cours du processus, répondez l’e-mail de confirmation ou au dernier e-mail que vous avez reçu concernant votre demande de remboursement. Notre équipe dédiée est prête vous aider, et répondre par e-mail est le moyen le plus rapide de les contacter.

    • Pour suivre l’état de votre demande de remboursement, consultez l’historique devoscommandes.
    • Si vous avez une question une fois votre demande traitée, répondez l’e-mail de décision.
    Voici des liens d’assistance supplémentaires sur le processus de remboursement d’où j’ai extrait ces informations.

    Comment faire une demande de remboursement de produit numérique Xbox | Prise en charge xbox

    Conditions de remboursement de l’achat de jeux numériques | Prise en charge xbox

    Demander un remboursement pour les jeux numériques | Prise en charge xbox

    Cependant, l’équipe d’Insurgency Game a tweeté qu’elle lancerait une mise jour aujourd’hui avec quelques corrections de plantage et de bogues.

    Voici ce que dit le Tweet:

    « Bonjour les joueurs sur console, votre mise jour arrive le 8 décembre 2021 ! Cela apportera du contenu Operation: Warlord aux systèmes Xbox et PlayStation, ainsi que des corrections de plantage et de bogues. »

    J’espère que cela vous aidera en attendant.

    Cordialement,

    Hayabusa

    [The text above is machine translated and may not be an accurate representation of the original post]

    I'm sorry to hear you are not enjoying the game you purchased. We cannot assist with your refund request here, all requests must be made in the Request a Refund page.

    We provide Digital Game Product refunds as part of a consistent and reliable buying experience. Most people pursuing a refund just want to solve a problem, but sometimes the system is abused. If it appears refunds are being abused, we reserve the right to stop offering them except where legally required. All sales of Digital Game Products are considered final, but we understand there may be extenuating circumstances. When you request a refund for these products, and depending on the purchase or content type in determining refund eligibility, we consider a variety of factors like time since date of purchase, time since release, and use of the product.

    Refunds are typically issued for requests meeting the following criteria:

    • Requests are made within 14 days of the purchase date
    • Requests are for games in which you haven’t accumulated a significant amount of play time
    Note Submitting a request doesn’t guarantee a refund, especially if it doesn’t meet the above criteria.

    If you need to provide additional information during the process, reply to the confirmation email or the last email you received regarding your refund request. Our dedicated team is ready to assist you, and replying via email is the fastest way to contact them.

    • To track the status of your refund request, check your order history.
    • If you have a question once your request is processed, reply to the decision email.
    Here are additional support links about the refund process where I have pulled this information from.

    How to make an Xbox digital product refund request | Xbox Support

    Digital Game Purchase Refund Terms | Xbox Support

    Request a refund for digital games | Xbox Support

    However, the Insurgency Game team tweeted that they would be launching an update today with some crash and bug fixes.

    Here's what the Tweet says:

    "Hello console players, your update arrives December 8, 2021! This will bring Operation: Warlord content to Xbox and PlayStation systems, along with some crash and bug fixes. Patch notes will be shared next week."

    I hope that helps in the meantime.

    Regards,

    Hayabusa
Thema:

Refund refused at the launch date / Remboursement refusé le jour de la sortie

Loading...
  1. Refund refused at the launch date / Remboursement refusé le jour de la sortie - Similar Threads - Refund refused launch

  2. Cancel PC Game Pass - not offered refund option

    in XBoX on Windows
    Cancel PC Game Pass - not offered refund option: My latest PC Game Pass renewal email said 'You will receive a refund of your most recent recurring billing charge if you cancel your subscription and request a refund within 30 days after being...
  3. I need a refund on a Xbox series s I never got

    in XBoX Accessibility
    I need a refund on a Xbox series s I never got: I need a refund on a Xbox I never got 4cf1c754-9f95-40fb-951a-985fd29dbbae
  4. Hi I have put a refund in 4 months ago and it has been accepted but I have not been...

    in XBoX on Windows
    Hi I have put a refund in 4 months ago and it has been accepted but I have not been...: Here is my evidenceof refund being accepted [img] 48bf7e83-9bd5-4aed-9ceb-b8353aa5de94
  5. I purchased DTS headphone X and never received it, and Microsoft refuses to refund me!! and...

    in XBoX on Windows
    I purchased DTS headphone X and never received it, and Microsoft refuses to refund me!! and...: I purchased DTS headphone X and never received it, and Microsoft refuses to refund me!! and refuse to give me the item I clearly own and can be seen in my orders as PURCHASED! ALL THEY DO IS SEND...
  6. I want to appeal a refused refund, but I have not received an email about the decision, how...

    in XBoX on Windows
    I want to appeal a refused refund, but I have not received an email about the decision, how...: A refund request was refused 3 days ago, but I have not received an email to tell me. I have checked, inbox, junk, deleted, nothing. I want to appeal as the reason was that I was refused is...
  7. Refund refused as reached limit for the year despite having zero refunds - how do I get...

    in XBoX on Windows
    Refund refused as reached limit for the year despite having zero refunds - how do I get...: Bought game as gift on my account by mistake Asked for refund so could buy for correct account as a gift Refund refused for a pre order game Reason given was exceed permitted number of...
  8. Account hacked even with 2FA, refuses to refund product

    in XBoX Games and Apps
    Account hacked even with 2FA, refuses to refund product: Hi Microsoft. My old account was recently hacked even with having 2FA on. I never clicked on malicious links, shared my info, or used the same password across accounts. How my account was hacked...
  9. Why was I refused refund

    in XBoX on Windows
    Why was I refused refund: Refused refund for multiple games purchased fraudulently on my sons account that was hacked on Tuesday. The games were purchased and gifted by using our bank accounts that were linked to a PayPal...
  10. Microsoft refuses to give me a refund after my account was hacked

    in XBoX on Windows
    Microsoft refuses to give me a refund after my account was hacked: My Microsoft account was hacked, someone bought gift cards for a game. I never play games. Microsoft refuses to give the money back to me. I've spent 3 hours trying to get to a person, only to get...