Innehållsbegränsning ej barnkonto/ göra om konto till barn / alt funkar fortnite på "fel"...

Discus and support Innehållsbegränsning ej barnkonto/ göra om konto till barn / alt funkar fortnite på "fel"... in XBoX Accessibility to solve the problem; [Title Translation] - Content restriction not child account / converting account to child / everything does not work on "wrong" users. Hej, Startade... Discussion in 'XBoX Accessibility' started by Katarin, Jan 5, 2019.

1. Katarin
    Katarin Guest

Innehållsbegränsning ej barnkonto/ göra om konto till barn / alt funkar fortnite på "fel"...

[Title Translation] - Content restriction not child account / converting account to child / everything does not work on "wrong" users.

Hej,

Startade i jul upp ett konto för spel på Xbox men då det är min son som spelar vill jag innehållsbegränsa till 12års ålder.

Ser att går på barnkonto som jag också startat.

Men nu är tex fortnite laddat på första gemensamma (mitt) kontot, så hur gör jag då?

Vet att ett gratisspel men det ingick ett paket med vibax o skins så vill ju inte han ska tappa det om jag byter användare.

Hur gör man?

Kan man göra om kontot till ett barnkonto?

Kan man göra inställningar för ålder på ett standard/förälderkonto? Hittar inte det....

Annars vad händer när jag loggar in på fortnite på barnkontot? har inte haft tillfälle testa då jag vill testa när han inte är hemma. Brukar alltid bli nåt teknik strul Innehållsbegränsning ej barnkonto/ göra om konto till barn / alt funkar fortnite på "fel"... :)

Fick felsvaret tidigare att ditt fortnite konto är redan länkat till annan enhet när jag försäkte på hans barnkonto. vad gör man då ?

Fast man loggar in på fortnite ser jag att man får olika gamertags beroende på vart (Xbox, iphone etc), därför jag känner oro för att sakerna han fått i fortnite inte ska följa med.

Någon därute som har lättbegriplig hjälp på vad jag ska göra lättast? "Flytta" fortnite till barnkontot eller lyckas ändra inställningar på vuxenkontot eller göra om det till barnkonto? vad går rent tekniskt och vad går inte och hur gör man?

Tusen tack!

[Edit - Translation] - Hello,

Started in Christmas up an account for games on Xbox but when it is my son who plays I want to limit content to 12 years of age.

Looking to go to child account which I also started.

But now, for example, is not charged on the first common (middle) account, so how do I do that?

Know that a free game but it included a package of vibax and skins so he does not want to lose it if I change users.

How-to?

Can you convert the account to a child account?

Can you make settings for age on a standard / parent account? Can't find it ...

Otherwise, what happens when I log in to the fortnite in the child account? have not had the opportunity to test when I want to test when he is not home. Always use something technology to steal Innehållsbegränsning ej barnkonto/ göra om konto till barn / alt funkar fortnite på "fel"... :)

Got the answer earlier that your fortnite account is already linked to another device when I tried on his child account. what do you do then ?

Although you log on to fortnite I see that you get different gamertags depending on where (Xbox, iphone etc), therefore I feel worried that the things he got in fortnite should not follow.

Anyone out there who has easy-to-understand help on what to do the easiest? "Move" fortnite to child account or manage to change adult account settings or convert it to child account? what is purely technical and what is not and how do you do?

Thousand thanks!

:)

Katarin, Jan 5, 2019
  2. XBF Chris J Win User

Innehållsbegränsning ej barnkonto/ göra om konto till barn / alt funkar fortnite på "fel" användare.

Hello Katarin,

Unfortunately, there is no way to convert an adult account to a child account. The most you can do is put limitations on the adult account :

Xbox One online safety and privacy settings for parents and children

From that link, you will get steps on changing privacy settings on the console and on the website. Also, there is no way to transfer save data (including fortnite) between accounts.

Hope this helps!
  3. BeastBadshah Win User

Felköp [Translate] Refund

Hur man begär en återbetalning

Logga in på Xbox Refund Request-lösningen med

ditt Microsoft-konto. Var noga med att logga in från

det konto som användes för att göra inköpet.

Om du har flera konton kan du kontrollera

inköpshistoriken på var och en för att hitta avgifts- och ordernummer.
    Obs! Om du inte känner till din

e-postadress eller ditt lösenord för

Microsoft-konto använder du Lost Account Solution

eller Lost Password Solution.
    Du kommer att uppmanas att verifiera att

du är inloggad på rätt konto och har ordernummer för detta köp.
    Välj anledningen till att du

begär återbetalningen och svara

sedan på ytterligare frågor som följer.
    Om ditt köp är berättigat till

återbetalning kommer du antingen att

riktas till lämplig självbetjäningsresurs

eller förses med en länk till den korrekta

versionen av formuläret för återbetalningsformulär för att fylla i.
  4. XBF - Dom Win User

Felköp på Store [Store error purchase]

[Associate använder ett översättarprogram. Tänk på att dålig grammatik och felaktig syntax kan uppstå]

Hej NiklasIrdell,

Tack för att du når ut till oss om din fråga!

Om du vill begära återbetalning kan du göra det här:

Begär en återbetalning | Xbox Support

Se till att du loggar in på rätt konto som äger spelet när du uppmanas att logga in.

[Låt oss veta om detta besvarade din fråga genom att trycka på "Ja" nedan]
  5. Maidenpw Win User

xbox live

Det står att det inte går att ansluta till Black ops server just nu.

ja zombie banor är köpt och ned laddat.

kontot är ett vuxen kontot men det är mina barn som spelar mest...

Ja men då ska de ju stå att man är bannad, har jag läst. Ja det konstiga är att. Största grabben köpte ett nytt xbox å då fick man med ett live konto i en månad å på det funkar black ops multi player.men inte på mitt konto. Och alla andra spel vi har funkar
    online men inte black ops.
  6. Tabbe-803ACB27-78EA- Win User

Problem att starta Xbox fitness

Fitness är inte släppt i Sverige, prova ställa om till USA och se om det hjälper.

Funkar det inte, prova UK.
Thema:

Loading...
  1. Innehållsbegränsning ej barnkonto/ göra om konto till barn / alt funkar fortnite på "fel"... - Similar Threads - Innehållsbegränsning barnkonto göra

2. Hjälp med barnkonto och föräldrakontroll

in XBoX Accessibility
    Hjälp med barnkonto och föräldrakontroll: Jag har ett microsoft-konto och till det har jag lagt till min dotters konto. Nu till problemen... 1. har råkat lägga till två barnkonton, ett för hennes epost samt ett för hennes telefonnummer....
  3. Hur byter jag konto? Jag har ett konto som är mitt (vuxen) och ska skapa ett barnkonto(familj).

in XBoX on Consoles
    Hur byter jag konto? Jag har ett konto som är mitt (vuxen) och ska skapa ett barnkonto(familj).: [Translated Title - How do I change accounts? I have an account that is mine (adult) and should create a child account (family).] Kan barnet via sitt nya konto överta min xbox -profil så han får...
  4. Spela Crossplay mot ps4 barnkonto verkar inte fungera!? -[Translation - Play Crossplay against ...

in XBoX on Consoles
    Spela Crossplay mot ps4 barnkonto verkar inte fungera!? -[Translation - Play Crossplay against ...: Jag får inte till det så mina barn kan spela crossplay mot sina kompisar som har ps4, på mitt konto går det. Går det att fixa? -[Translation - I don't get to it so my kids can play crossplay...