Console Xbox One non si connette più alla rete Wi-Fi domestica[Xbox One console no longer...

Discus and support Console Xbox One non si connette più alla rete Wi-Fi domestica[Xbox One console no longer... in XBoX on Consoles to solve the problem; Buonasera, ho un problema singolare; fino a qualche giorno fa la console era correttamente connessa alla rete Wi-Fi di casa; inspiegabilmente da un... Discussion in 'XBoX on Consoles' started by aragorn74, Jan 18, 2020.

1. aragorn74
    aragorn74 Guest

Console Xbox One non si connette più alla rete Wi-Fi domestica[Xbox One console no longer...

Buonasera,

ho un problema singolare; fino a qualche giorno fa la console era correttamente connessa alla rete Wi-Fi di casa; inspiegabilmente da un paio di giorni ho questa anomalia:

• la rete Wi-Fi (TP-Link Deco) è stabile da almeno 4/5 mesi e non è stata soggetta recentemente a nessuna modifica (nemmeno di aggiornamento firmware)
    • diversi dispositivi si connettono regolarmente alla rete Wi-Fi (protezione WPA2 con password)
    • la console vi è rimasta connessa con successo almeno per gli ultimi 2 mesi quotidianamente
    • la console rileva le reti Wi-Fi e scelta per l'appunto quella domestica rifiuta la connessione come se la password fosse errata (e non lo è)
    • provato ad eliminare dal controller cloud del Wi-Fi il device memorizzato come Xbox e tentato un nuovo accesso senza risultati positivi
    • la console si connette però senza problemi alla rete generata in hotspot dallo smartphone
    • la rete Wi-Fi domestica funziona su entrambe le frequenze 2.4Ghz e 5Ghz
    • ho dato un'occhiata allo stato di aggiornamento della console e riscontro un update eseguito in data 11/01 ma non so se è informazione attendibile

Avete qualche idea?

Grazie mille

[Translation - Good evening,

I have a singular problem; until a few days ago the console was correctly connected to the home Wi-Fi network; inexplicably for a couple of days I have this anomaly:

the Wi-Fi network (TP-Link Deco) has been stable for at least 4/5 months and has not been subject to any changes recently (not even firmware updates)

several devices connect regularly to the Wi-Fi network (WPA2 password protection)

the console has been successfully connected to it for at least the last 2 months daily

the console detects Wi-Fi networks and chosen precisely the domestic one refuses the connection as if the password was incorrect (and it is not)

tried to delete the device stored as Xbox from the Wi-Fi cloud controller and attempted a new access without positive results

however, the console connects without problems to the network generated in hotspot by the smartphone

the home Wi-Fi network works on both 2.4Ghz and 5Ghz frequencies

I looked at the console update status and I see an update made on 11/01 but I don't know if it is reliable information

Do you have any idea?

Thanks so much]

:)

aragorn74, Jan 18, 2020
  2. AquarrzSudnnym Win User

Console Xbox One non si connette più alla rete Wi-Fi domestica[Xbox One console no longer connects to your home Wi-Fi network]

Have you power cycled your network hardware?

You may also need to reset the console power supply by removing the power cable for a few minutes.

Wait until your network is back up (green lights) before turning the console back on.

L'alimentazione è stata ciclica?

Potrebbe anche essere necessario reimpostare l'alimentazione della console rimuovendo il cavo di alimentazione per alcuni minuti.

Attendere che la rete sia di nuovo attiva (luci verdi) prima di riaccendere la console.
  3. XBF Ezra G Win User

Console Xbox One non si connette più alla rete Wi-Fi domestica[Xbox One console no longer connects to your home Wi-Fi network]

Hi aragon74,

Thanks for your post. I understand you are experiencing an issue with your Xbox One's connection to the internet and your local network. You may want to reference your router's manual for steps on how to manually adjust your wireless settings. Also, check
    out this article on troubleshooting wireless connections:
    Xbox One Wireless Troubleshooting
    .

Please keep us updated.
  4. CLALEX-2E0CE39D-93FD Win User

Problema wireless

altro problema, ora per accedere al live praticamente devo:

-accendere la consolle

-riavviare la consolle

si perche' alla prima accensione non si connette mai( mi dice che il wirelles della one e' rotto) poi al riavvio della consolle accede subito al live
  5. GrayTheNineLive Win User

Connessione -[Translation - Connection]

Succede a 2 Xbox...mmmh, ok.

C'è qualcosa di diverso o di nuovo nella tua rete domestica? Un dispositivo o appunto un nuovo modem/router? Potrebbe essere un problema di port forwarding...dovresti provare ad aprire le porte adibite alla Xbox del tuo router.

https://support.xbox.com/it-IT/xbox-one/networking/network-ports-used-xbox-live
  6. baltyofgod Win User

New Xbox One X suffer constant lag spikes on wireless.

A quanto pare questo è un problema comune e in corso, ma devo ancora vedere qualsiasi informazioni solide recentemente.

Ho comprato un nuovo One X, e subito dopo esso agganciando e gioco, soffro da picchi di ritardo costante, verso l'alto di 1000 ms o più, causando il gioco (per lo più Overwatch) di congelare per pochi secondi. Capita circa 3 - 8 volte a partita, a volte
    di più. Ci si sposta di circa 120-160 ms quando non chiodare.

Avevo un originale Xbox One situato nello stesso esatto posto, sull'esatto stessa rete e si ha mai avuto questo problema. Ho eseguito le statistiche dettagliate della rete e si vede in media 120 giù e 10, con 57 ms ping sulla mia rete a 5Ghz. Ho comprato
    alcuni adattatori powerline e provato li fuori e si sbarazza di picchi di lag, ma mia velocit di discesa a circa 70 e ping va a circa 80. Non ho speso $500 su una console, di dover spendere altri 80 al fine di ottenere una connessione decente.

La mia xbox originale uno aveva identica velocit su wireless, meno le punte di ritardo.

Sto anche cercando di ottenere una sospensione di alcuni tech effettivo supporto peeps, ma sito Web del supporto tecnico di Xbox davvero rende difficile alla risoluzione di problemi in realt qualcosa che non fa parte di sopra dei loro problemi comuni in
    scatola.

Ho letto che alcune persone hanno avuto successo con sostituzione Xbox. O se c'è qualcos'altro da provare. Credo che non ci fosse qualche aggiornamento un po ' indietro che doveva per risolvere il problema, ma non ha mai fatto. Ho comunque gli ultimi aggiornamenti.
    It could be a modem's incompatibility against the console. Have you tried changing modems or trying to attack the console with the Ethernet cable?
Thema:

Loading...
  1. Console Xbox One non si connette più alla rete Wi-Fi domestica[Xbox One console no longer... - Similar Threads - Console non connette

2. Idea for cheaper Xbox Helix cloudgaming console option with subscription

in XboX Insiders
    Idea for cheaper Xbox Helix cloudgaming console option with subscription: Xbox anywhere has been mentioned a lot, could we get cheaper cloudgaming "console" option also for us who don't need physical console and are fine if for cheaper price 5080/5090 level GPU of Helix...
  3. on my xbox series x Xbox console Store reviews are basically gone/“No one has rated…”...

in XboX Insiders
    on my xbox series x Xbox console Store reviews are basically gone/“No one has rated…”...: For the last ~5 weeks, user reviews on the Xbox console Store UI are NOT loading for me across basically everything I’ve tested. On the console Store, the Reviews tab either shows: “No one has...
  4. A proposed update for the Xbox Series consoles, bringing Xbox even closer to PCs.

in XboX Insiders
    A proposed update for the Xbox Series consoles, bringing Xbox even closer to PCs.: Título: Modo avançado de configuração gráfica no Xbox Series S Descrição: Atualmente, os jogos no Xbox Series S oferecem apenas três presets gráficos fixos (Qualidade, Equilibrado e...
  5. Once Human Console Closed Beta - Join the Supernatural Survival World on Xbox

in XboX Insiders
    Once Human Console Closed Beta - Join the Supernatural Survival World on Xbox: [IMG] The Once Human Console Closed Beta is now available for Xbox Insiders on Xbox Series X|S to join. Unravel the secrets in this multiplayer open-world game with supernatural themes. Check...
  6. Store issues. App and console, tried on site too

in XboX Insiders
    Store issues. App and console, tried on site too: Every time i try to buy something i get the oops, it’s on our end. it’s been happening for days. alpha skip ahead. submitted by /u/restorilsx [link] [comments]
  7. Xbox wifi speed problem whilst getting high on my ps5 console

in XboX Insiders
    Xbox wifi speed problem whilst getting high on my ps5 console: Hey there, Does any one know why i am getting low speed from my wifi on xbox series X (175mbps) whilst my ps5 is getting 500mbps? They both are connected to 5g hz. submitted by...
  8. Need help adding existing console to xbox app.

in XboX Insiders
    Need help adding existing console to xbox app.: Earlier, i was messing around in the app and mistakenly removed my registered console from the app for remote play. I keep trying to set up my console again under existing console. I’ve checked...
  9. Console on when I turn on headset

in XboX Insiders
    Console on when I turn on headset: hi, I am using the razer kaira pro headset. I’ve noticed that whenever I power on the headset to use it with my phone via Bluetooth or with my PC, it automatically turns on my Xbox console as...
  10. cancellazione beta supporto xbox one non voglio più essere un beta tester della consol ...

in XBoX on Consoles
    cancellazione beta supporto xbox one non voglio più essere un beta tester della consol ...: ho riscontrato problemi sul chat di gruppo e scritte in lingua incomprensibile con vari accenti e virgolette e varie disconnessioni durante i giochi mentre si effettuavano aggiornamenti nome...