Resgate de código (ocorreu um erro de nossa parte) [Code Redemption (An error occurred on our ...

Discus and support Resgate de código (ocorreu um erro de nossa parte) [Code Redemption (An error occurred on our ... in XBoX on Consoles to solve the problem; Bom dia, hoje me deparei com o que julgo ser um problemão, pois comprei o Gears Of Wars 4 que vem com 4 jogos do 360. Estou jogando um por um, e... Discussion in 'XBoX on Consoles' started by José Tomáz da Costa Neto, Oct 14, 2018.

1. Resgate de código (ocorreu um erro de nossa parte) [Code Redemption (An error occurred on our ...

Bom dia, hoje me deparei com o que julgo ser um problemão, pois comprei o Gears Of Wars 4 que vem com 4 jogos do 360. Estou jogando um por um, e baixando a medida que vou zerando. Quando fui baixar (resgatar o código) o terceiro de série me deparei com o
    seguinte erro (segue anexo):

"Tente novamente

Ocorreu um erro de nossa parte. Aguardar um momento pode ajudar"

Resgate de código (ocorreu um erro de nossa parte) [Code Redemption (An error occurred on our ... [​IMG]

Quando saio e tento acessar outro conteúdo, tipo jogos. Aparece:

"Tente novamente

A pagipá não pode ser carregada. Tente novamente mais tarde."

Resgate de código (ocorreu um erro de nossa parte) [Code Redemption (An error occurred on our ... [​IMG]
    Lembrando
    que estou conectado, e todos os serviços estão funcionando.

Penso eu que devo estar com algum tipo de suspensão, sei lá. Estou na versão 10.0.17763.2023

Se alguem puder me ajudar agradeço.

Translation: [ Good morning, today I came across what I think is a big problem, because I bought Gears of Wars 4 that comes with 4 games of 360. I'm playing one by one, and lowering as I'm zeroing in. When I went to download (redeem the Code) the
    third serial I came across the following error (follows attachment):

"Try Again

There's been an error on our part. Waiting for a moment can help "When I go out and try to access other content, type games. pops up: "Try Again

Pagipá cannot be loaded. Try again later. "Remembering that I am connected, and all services are working. I think I might have some kind of suspension, I don't know. I'm in the version 10.0.17763.2023

If anyone can help me, thank you. ]

:)

José Tomáz da Costa Neto, Oct 14, 2018
  2. Store Xbox One S

Quando vou entrar na store do Xbox dá erro 0x00000193 e pede pra tentar mais tarde mas esse erro está acontecendo e quando vou usar o codigo do gift card aparece "ocorreu um erro da nossa parte. Tente mais tarde"

Por favor, me ajudem

Translation: [ When I go into the Xbox store it gives an error 0x00000193
    and asks to try later but this error is happening and when I use the code of the gift card appears "an error occurred on our part.
    Please help me]

GabrielSoares4, Oct 14, 2018
  3. iancoelho539
    iancoelho539 Guest
    Não consigo resgatar código live gold 12 meses e 3 meses [Translation - I can not redeem live Gold code 12 months and 3 months]

Estou tentando resgatar um código de Live Gold 12 meses que comprei no site do Extra.com.br, porém só recebo o erro "Tente novamente, Ocorreu um erro da nossa parte. Aguardar um momento pode ajudar."

E embaixo o código ZrYUdzlTO0uxqDPK.13.0.6.11

Já tentei resgatar pelo site, pelo Xbox One X, pelo App Xbox pra Android. SEMPRE o mesmo erro.

Tentei resgatar então um código de Live Gold 3 meses que ganhei na promoção do site resgatecodigos.com.br, e também aparece exatamente o mesmo problema! Não consigo entrar em contato com a Microsoft e não consigo resolver meu problema. Sexta-feira minha
    Live gold irá vencer, comprei 1 código e ganhei outro, e não consigo renovar de jeito nenhum!!! Não sei mais o que fazer...

--------------------------------------------------------

[Translation -

I am trying to redeem a 12 month live gold code that I bought on the site of Extra.com.br, but I only get the error "try again, An error occurred on our part. Wait a moment can help. "

And underneath the code ZrYUdzlTO0uxqDPK. 13.0.6.11

I already tried to redeem the site, by Xbox One X, by the Xbox App for Android. Always the same mistake.

I tried to redeem then a code of Live Gold 3 months that I won in the promotion of the site resgatecodigos.com.br, and also appears exactly the same problem! I can't get in touch with Microsoft and I can't solve my problem. Friday my Live Gold will win,
    I bought 1 code and won another, and I can not renew in any way!!! I don't know what else to do.]

iancoelho539, Oct 14, 2018
  4. XBF Leslie D
    XBF Leslie D Guest

Resgate de código (ocorreu um erro de nossa parte) [Code Redemption (An error occurred on our ...

Hi Jose !

I'm sorry to hear that is happening. Now with the images attached above, I can tell there's a few connectivity errors showing up.

Is there anything you've tried to troubleshoot the Xbox? I would suggest to try to do a

power cycle
    first.

1. Turn off the Xbox One console by pressing the Xbox button on the front of the console for about 10 seconds until it shuts down completely.
    2. Unplug the console's power cable. Wait 30 seconds.

Important Be sure to wait 30 seconds. This step resets the power supply.
    3. Plug the console power cable back in.
    4. Press the Xbox button on your console to turn on the Xbox One.
    Also here's our article in regards to the Double NAT that shows up on your network settings, go trough the steps provided this will help with the connectivity issues:
    https://support.xbox.com/en-US/xbox-one/networking/double-nat-detected

XBF Leslie D, Oct 14, 2018
  5. Olá, obrigado por ler. Fiz o procedimento de desligar, pressionando o botão Power por 10 segundos, em seguida desligando da tomada e esperando 30 segundos. Pluguei a tomada e religuei o xbox one, mas continuo recebendo a mesma mensagem que esta na foto
    1.

6. XBF Leslie D
    XBF Leslie D Guest
    Hi there,

I'm sorry to hear that didn't help :\

Try this: Go to Settings> Network> Network Settings> Advanced Settings> Alternate MAC address > Clear> Restart.

Let us know if after doing this if issue persists.

XBF Leslie D, Oct 14, 2018
  7. Não deu certo. Uma coisa que não mencionei foi que no app pra android também não consigo inserir o código, pois quando clico em inserir código a tela fica carregando para sempre.

8. XBF Leslie D
    XBF Leslie D Guest

Are both devices connected to the same network? By any chance have you tested your network connection? As I mentioned earlier I can see a few things on the images that were provided that could affect loading up games, apps etc.

I can see it shows a Strict NAT type, and a Double NAT. These are things you don't want to have on the network due to the fact that it affects the gaming experience.

I suggest to run the 'Test multiplayer connection' on your Xbox.

Depending on the message that it gives you follow the instructions here: Xbox One Multiplayer Error Help | Xbox One Multiplayer Error Messages | Xbox Live Multiplayer Problems

XBF Leslie D, Nov 3, 2018
  9. José Tomáz da Cost Win User

Resgate de código (ocorreu um erro de nossa parte) [Code Redemption (An error occurred on our part)]

Não deu certo. Uma coisa que não mencionei foi que no app pra android também não consigo inserir o código, pois quando clico em inserir código a tela fica carregando para sempre.
  10. XBF Leslie D Win User

Resgate de código (ocorreu um erro de nossa parte) [Code Redemption (An error occurred on our part)]

Hi Jose !

I'm sorry to hear that is happening. Now with the images attached above, I can tell there's a few connectivity errors showing up.

Is there anything you've tried to troubleshoot the Xbox? I would suggest to try to do a

power cycle
    first.

1. Turn off the Xbox One console by pressing the Xbox button on the front of the console for about 10 seconds until it shuts down completely.
    2. Unplug the console's power cable. Wait 30 seconds.

Important Be sure to wait 30 seconds. This step resets the power supply.
    3. Plug the console power cable back in.
    4. Press the Xbox button on your console to turn on the Xbox One.
    Also here's our article in regards to the Double NAT that shows up on your network settings, go trough the steps provided this will help with the connectivity issues:
    https://support.xbox.com/en-US/xbox-one/networking/double-nat-detected
  11. José Tomáz da Cost Win User

Olá, obrigado por ler. Fiz o procedimento de desligar, pressionando o botão Power por 10 segundos, em seguida desligando da tomada e esperando 30 segundos. Pluguei a tomada e religuei o xbox one, mas continuo recebendo a mesma mensagem que esta na foto
    1. 😔
  12. XBF Leslie D Win User

Are both devices connected to the same network? By any chance have you tested your network connection? As I mentioned earlier I can see a few things on the images that were provided that could affect loading up games, apps etc.

I can see it shows a Strict NAT type, and a Double NAT. These are things you don't want to have on the network due to the fact that it affects the gaming experience.

I suggest to run the 'Test multiplayer connection' on your Xbox.

Depending on the message that it gives you follow the instructions here: https://support.xbox.com/en-US/xbox-one/networking/multiplayer-connection-error-solution
  13. XBF Leslie D Win User

Hi there,

I'm sorry to hear that didn't help :\

Try this: Go to Settings> Network> Network Settings> Advanced Settings> Alternate MAC address > Clear> Restart.

Let us know if after doing this if issue persists.
Thema:

Loading...
  1. Resgate de código (ocorreu um erro de nossa parte) [Code Redemption (An error occurred on our ... - Similar Threads - Resgate código ocorreu

2. Código de erro 0x80073D05 no Xbox One

in XBoX Games and Apps
    Código de erro 0x80073D05 no Xbox One: Não consigo reinstalar o jogo minecreft sempre da esse erro (mídia digital) já fiz todos os procedimentos orientados em alguns pôsteres aqui no fórum mas nada resolveu desde a reinstalação até um...
  3. Error code 0x00000001; Código de error 0x00000001

in XBoX on Windows
    Error code 0x00000001; Código de error 0x00000001: Today i bought the Xbox game pass and i could just download one game. When i start any download i get the error code “0x00000001”. It’s the second time that i bought this pass. On the first time,...
  4. Problemas de región al canjear código

in XBoX Sales and Promo
    Problemas de región al canjear código: Buenos días, He comprado un código para Xbox Game Pass - PC de la región EU (Europa) y mi cuenta es de la región España y me da error al canjearlo. Son consideradas diferentes regiones o es que...
  5. Estou com a assinatura vencida e não consigo pagar com Código de Presente [Mod Translation...

in XBoX on Mobile
    Estou com a assinatura vencida e não consigo pagar com Código de Presente [Mod Translation...: Estou com a assinatura vencida e não consigo pagar com Código de Presente [Mod Translation - I have expired subscription and can not pay with Gift Code] e82b4b93-5fa6-4bb5-aa2d-7bdbdd14f5c4
  6. Xbox me mandou um código, mas o código não funciona

in XBoX Sales and Promo
    Xbox me mandou um código, mas o código não funciona: Então, a xbox me deu um codigo e nao consigo pegar ele tanto no xbox como no proprio site para isso, quando pego no site o erro que aparece diz que esse codigo ja foi pego, mas eu nao usei ele,...
  7. código digital [Mod Translation - digital code]

in XBoX on Consoles
    código digital [Mod Translation - digital code]: ¿ Cómo puedo saber quien o de que cuenta se activo un código digital ? [Mod Translation - How do I know who or which account a digital code is active?] 58495988-5c9b-479e-8677-b98f16c042b2
  8. Comprei o pacote Gold para 12meses e dá código Inválido[I bought the Gold package for 12...

in XBoX on Consoles
    Comprei o pacote Gold para 12meses e dá código Inválido[I bought the Gold package for 12...: Comprei o pacote gold 12 meses para o Xbox 360 e está dando código Inválido. Gostaria que me ajudasem. Obrigado. [Translation - I bought the 12 months gold package for the Xbox 360 and it is...
  9. O código de ativação da live gold tem validade?[Translation-Is the live gold activation...

in XBoX Sales and Promo
    O código de ativação da live gold tem validade?[Translation-Is the live gold activation...: Eu quero comprar hoje pra dar de presente ao meu sobrinho, mas eu só entregaria a ele no dia do aniversário da rapaz, que seria no inicio de janeiro. Mas eu achei uma promoção boa e gostaria de...
  10. Este código já foi resgatado

in XBoX on Windows
    Este código já foi resgatado: Opa recentemente adquiri o Xbox Game Pass ultimate quando fui resgatar o jogo aparaceu que o código já tinha sido resgatado, sendo que eu tinha acabado de adquirir, e fiquei sem saber o que fazer...

Users found this page by searching for:

1. ocorreu um erro da nossa parte

,
  2. Tente novamenteOcorreu um erro da nossa parte. Aguardar um momento pode ajudar.Tente novamente MICROSOFT