Perte du microprogramme de la manette [Loss of the controller's firmware]

Discus and support Perte du microprogramme de la manette [Loss of the controller's firmware] in XBoX on Consoles to solve the problem; Bonjour, Lors d'une mise jour du microprogramme de ma manette xbox one, j'ai involontairement interrompu la connexion (usb) ce qui a débouche sur une... Discussion in 'XBoX on Consoles' started by Gabrielram6, Jun 14, 2020.

1. Gabrielram6
    Gabrielram6 Guest

Bonjour,

Lors d'une mise jour du microprogramme de ma manette xbox one, j'ai involontairement interrompu la connexion (usb) ce qui a débouche sur une perte totale du microprogramme : ma manette est inutilisable !!! J'aimerais savoir comment faire pour le récupérer
    et le réinstaller sur la manette.

Merci d'avance.

[translation-Hello

During an update of the firmware of my xbox one controller, I unintentionally interrupted the connection (usb) which resulted in a total loss of the firmware: my controller is unusable !!! I'd like to know how to get it back and reinstall it on the
    controller.

Thank you in advance.

:)

Gabrielram6, Jun 14, 2020
  2. Gabrielram6 Win User

Merci pour votre réponse, j'ai bel et bien une manette officielle microsoft. Mais le problème reste que la manette n'est pas reconnue par le logiciel "accesoires xbox"...

[translation-Thanks for your reply, I do have an official microsoft controller. But the problem is that the controller is not recognized by the software 'access xbox' ... ]
  3. XBF Leo G Win User

Hey Gabrielram6,

Thank
    you for letting us know that the issue has been fixed. We'll be locking the thread as the issue has been resolved. If you require any help with any other issues, please feel free to come back to the Xbox Forums for further assistance. If anyone needs assistance
    with this issue or any other issues, we suggest creating a new thread.

Thank you
    again and have a great day
    Gabrielram6!
  4. alexteam27 Win User

As tu essayé de remettre la console en configuration d'usine ?

[translation-Have you tried to put the console back into factory configuration?]
  5. Pain130798 Win User

Cela signifie-t-il que vous utilisez un contrôle non officiel? si c'est officiel, vous pouvez le faire https://www.youtube.com/watch?v=gM-oTNgMX0g, cela ne devrait pas être un problème

[translation-Does that mean you are using an unofficial check? if it's official, you can do it
    https://ssl.microsofttranslator.com/bv.aspx?ref=TAns&from=&to=en&a=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DgM-oTNgMX0g%2C it shouldn't be a problem
    ]
  6. Gabrielram6 Win User

Oui je viens de le faire et ma Xbox a reconnu la manette ! Merci beaucoup ! 👍

-[Translation - Yes I just did and my Xbox recognized the controller!
    Thank you very much !]
Thema:

Loading...
  1. Perte du microprogramme de la manette [Loss of the controller's firmware] - Similar Threads - Perte microprogramme manette

2. manette Xbox One branchée en USB sur pc

in XBoX on Consoles
    manette Xbox One branchée en USB sur pc: Bonjour j'ai une manette xbox one carbon black branche en usb sur pc windows 10 je suis obliger appuyer sur le bouton xbox pour quel s'allume , aurait t'il un moyen pour qu'el s'allume...