Ouvidoria / Reclamação [Ombudsman/Complaint ]

Discus and support Ouvidoria / Reclamação [Ombudsman/Complaint ] in XBoX Games and Apps to solve the problem; Olá, Gostaria de saber o número do SAC da Microsoft, caso exista. Em buscas no site somente fico "dando voltas" e nenhum atendente real me atende.... Discussion in 'XBoX Games and Apps' started by RedFoot1010, Feb 4, 2019.

  1. RedFoot1010
    RedFoot1010 Guest

    Ouvidoria / Reclamação [Ombudsman/Complaint ]


    Olá,

    Gostaria de saber o número do SAC da Microsoft, caso exista. Em buscas no site somente fico "dando voltas" e nenhum atendente real me atende. Não há endereço via email, contato telefônico, etc.

    Gostaria de cancelar/devolver um pedido realizado equivocadamente, mas não consigo sequer fazer via conta microsoft, já que não existe tal opção.

    Fico no aguardo de uma devolutiva por parte desta organização. Do contrário vou acionar os direitos do consumidor via PROCON.

    Att.,

    Ricardo R. Souza

    Translation: [Hello, I would like to know the Microsoft SAC number, if any. In searches on the site only i "giving laps " and no real attendant answers me. There is no address via email, telephone contact, etc.

    I would like to cancel/return a request made mistakenly, but I can not even do via Microsoft account, since there is no such option.

    I'm waiting for a return on the part of this organization. Otherwise I will trigger consumer rights via Procon.

    Att.

    Rajesh R]



    :)
     
    RedFoot1010, Feb 4, 2019
    #1
  2. choppyseize Win User

    Ouvidoria / Reclamação [Ombudsman/Complaint ]

    You can request a free call-back by signing on at https://support.xbox.com/contact-us and selecting Billing. When
    prompted to speak to a virtual agent, decline it. After answering a few more questions, you should get the option to request a callback.




  3. RedFoot1010 Win User

    Ouvidoria / Reclamação [Ombudsman/Complaint ]

    Ola, obrigado pelo retorno/orientacoes.

    Consegui o contato via fone e ja solicitei o reembolso, vou aguardar mas aparentemente tudo sera resolvido.

    _______________________________________________________

    [Translation - Hello, thanks for the return/guidance.

    I got the contact via phone and I've requested a refund, I'll wait but apparently everything will be resolved.]
  4. Omega Chefe Win User

    Ouvidoria / Reclamação [Ombudsman/Complaint ]

    Olá Ricardo,

    Omega aqui sou embaixador Xbox e estou aqui para ajudar.

    Quando você faz um pedido equivocado você pode solicitor o ressarcimento de uma olhada nesse link para entender como funciona

    https://support.xbox.com/billing/xbox-subscriptions/digital-goods-subscriptions-refund
    .

    Também há a opção de você solicitar um chamada de telefone bem como solicitar uma conversa por Chat, geralmente eu resolvo tudo pelo chat
    https://support.xbox.com/contact-us

    A proposito esses são os numero do suporte no Brasil:

    • 11 4706 0900
    • 0800 761 7454
    • 305 715 1499

    Infelizmente a grande maioria das respostas aqui no forum são emitidas inglês não atendendo a linguá nativa, o que não é adequado para você que faz seu questionamento em português. Não faz sentido esse tipo de tratamento.

    Eu sou brasileiro e sei muito bem o que é PROCON. Acredito que pessoas foram do Brasil desconheçam o órgão. E eu concordo contigo deve mesmo fazer valer seus direitos caso não encontre solução amigável.

    Estou aqui para ajudar, se precisar de ajuda futura.

    Meu conselho por agora é, solicitar o reembolso pelo site informado ou chat.

    Me informe se posso ajudar em algo mais e me de um feedback se deu certo.

    _______________________________________________________

    [ Translation - There is also the option of requesting a phone call as well as requesting a chat conversation, usually I solve everything by chat

    https://support.xbox.com/contact-us


    By the way these are the number of support in Brazil:

    • 11 4706 0900 • 0800 761 7454 • 305 715 1499

    Unfortunately the vast majority of the answers here in the forum are issued English not attending the native language, which is not suitable for you that makes your questioning in Portuguese. That kind of treatment doesn't make sense.]

    I am Brazilian and I know very well what Procon is. I believe that people from Brazil are unaware of the organ. And I agree with you should really enforce your rights if you don't find a friendly solution.


    I'm here to help if you need future help.

    My advice for now is, request reimbursement by the informed website or chat.
  5. XBF Crystal P Win User

    Ouvidoria / Reclamação [Ombudsman/Complaint ]

    Hey there RedFoot1010!



    Thank you for letting us know that the issue will be assisted by Customer Support. We'll be locking the thread.
    If you ever require any help with any other issues please feel free to come back to the Xbox Forums for further assistance.
    For those reading this thread and if the troubleshooting steps listed above didn't help resolve the issue, please feel free to create a new thread asking for assistance.



    Thank you and have a great day.
  6. M3tal Daz3 Win User

    Ouvidoria / Reclamação [Ombudsman/Complaint ]

    If you’d like to request a refund for a purchase of digital content, answer a few questions

    here
    . Be sure to sign in to and submit your request from the account you used to make the purchase. You’ll need to provide the order number for each item. Order numbers can be found by signing in to your
    Microsoft account.

    For physical Xbox products (such as disc games and controllers) and other Microsoft products, see
    Returning items you bought from Microsoft for exchange or refund.
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