O dispositivo USB\VID_045E&PID_02EA\3032363030303533333033383136 requer instalação adicional.

Discus and support O dispositivo USB\VID_045E&PID_02EA\3032363030303533333033383136 requer instalação adicional. in XBoX on Windows to solve the problem; [Title translation-The USBVID_045E&PID_02EA30323630303030353333033383136 device requires additional installation.] ola, recentemente estou com... Discussion in 'XBoX on Windows' started by AndréP Justi, Apr 9, 2020.

1. O dispositivo USB\VID_045E&PID_02EA\3032363030303533333033383136 requer instalação adicional.

[Title translation-The USBVID_045E&PID_02EA30323630303030353333033383136 device requires additional installation.]

ola, recentemente estou com dificuldades de conectar meu controle do xbox one Bluetooth ao meu PC, antes ele estava funcionando normalmente, mas depois de atualizá-lo pelo Xbox, ele parou de conectar, e esta funcionando normal em outros dispositivos, só
    no meu PC que não.

Só pra frisar o meu PC já tem Bluetooth e esta conectando normalmente com outros dispositivos e eu fui olhar nos "Eventos" nas propriedades do controle e aparece a seguinte mensagem: "O dispositivo USB\VID_045E&PID_02EA\3032363030303533333033383136 requer
    instalação adicional."

podem me ajudar já fiz todos os procedimentos que estão no suporte e não funcionou

[Translation-hello, recently I'm having trouble connecting my xbox one Bluetooth controller to my PC, before it was working normally, but after updating it by Xbox, it stopped connecting, and this working normal on other devices, only on my PC that
    does not.

Just to emphasize my PC already has Bluetooth and is connecting normally with other devices and I went to look at the "Events" in the control properties and pops up the following message: "The USB deviceVID_045E&PID_02EA30323630303035333330333383136
    requires additional installation."

can help me i've done all the procedures that are in support and it didn't work]

:)

AndréP Justi, Apr 9, 2020
  2. BiohazardBR Win User

O dispositivo USB\VID_045E&PID_02EA\3032363030303533333033383136 requer instalação adicional.

Olá vc está com o driver do pc atualizado?

[Translation-Hello you are with the updated pc driver?]
  3. GraduateNine2 Win User

Any able to get Xbox One Elite Controller to work on Win 7/8/8.1?

As mentioned above my Win7 system IS currently using the original Xbox One controller just fine, but if I plug in the new Elite controller it only detects a "Controller" with exception (e.g. The drivers for this device are not installed.
    (Code 28)). Forcing a Windows Update check using the troubleshooting option, searching Windows Update returns "Controller doesn't have a driver". I have tried this on three different systems (Win 7, Win 8.1, Win 10) and only the Win10 machine
    finds a new driver to download.

I have double check the driver version shown on my original Xbox One controller and that matches the search data on that page you sent. (e.g. Driver Date: 5/26/2014 Driver Version: 6.2.11059.0). I would appreciate it you could provide a
    link to more recent drivers, since it is clear that the current drivers for the original Xbox One Controller for Windows do NOT support the Xbox One Elite controller in Win7.

Here is the list of support devices from the drivers you provide:

[Microsoft.NTamd64]

%USB\VID_045E&PID_02D1.DeviceDesc%=XboxOneController, USB\VID_045E&PID_02D1

%USB\VID_045E&PID_02D2.DeviceDesc%=XboxOneController, USB\VID_045E&PID_02D2

%USB\MS_COMP_XGIP10.DeviceDesc%=XboxOneController, USB\MS_COMP_XGIP1

[Strings]

ProviderName = "Microsoft"

ClassName = "Microsoft Xbox One Controller"

Disk_Description = "Microsoft Xbox One Controller Installation Disk"

xb1usb.SvcDesc = "Microsoft Xbox One Controller Driver"

USB\VID_045E&PID_02D1.DeviceDesc = "Microsoft Xbox One Controller"

USB\VID_045E&PID_02D2.DeviceDesc = "Microsoft Xbox One Controller (DFU)"

USB\MS_COMP_XGIP10.DeviceDesc = "Xbox Gaming Device"

Here is the same sections of the .inf for the Win10 version:

[Microsoft.NTamd64]

%USB\VID_045E&PID_02D1.DeviceDesc%=XboxOneController, USB\VID_045E&PID_02D1

%USB\VID_045E&PID_02DD.DeviceDesc%=XboxOneController, USB\VID_045E&PID_02DD

%USB\VID_045E&PID_02E3.DeviceDesc%=XboxOneController, USB\VID_045E&PID_02E3

%USB\MS_COMP_XGIP10.DeviceDesc%=XboxOneController, USB\MS_COMP_XGIP10

[Strings]

ProviderName = "Microsoft"

ClassName = "Xbox Peripherals"

Disk_Description = "Xbox Peripherals Installation Disk"

dc1-controller.SvcDesc = "Xbox Peripherals Driver"

USB\VID_045E&PID_02D1.DeviceDesc = "Xbox Controller"

USB\VID_045E&PID_02DD.DeviceDesc = "Xbox Controller"

USB\VID_045E&PID_02E3.DeviceDesc = "Xbox Elite Controller"

USB\MS_COMP_XGIP10.DeviceDesc = "Xbox Gaming Device"

XBOXGIP_Desc = "Xbox Game Input Protocol Driver"
  4. Vinny #1 Win User

Usar O Mesmo Controle Wireless Xbox One com o Notebook/Windows10 e Xbox One - Share Same Xbox One Wireless Controller Between Notebook/Windows10 & Xbox One

Sempre que for mudar de dispositivo (console e computador), você vai precisar re-sincronizar o controle novamente. Se você ligar o controle e ele estiver pareado com o console, óbvio que o console será ligado, não tem a opção de desparear. A única solução
    possível seria usar cabo USB para distinguir os dispositivos.

[Translation-Whenever you change your device (console and computer), you'll need to re-sync the control again. If you turn on the control and it is paired with the console, obviously the console will be turned on, you do not have the option to despare.
    The only solution possible would be to use USB cable to distinguish the devices. ]
  5. XBF - Hayabusa Win User

I can't change the download location install Xbox Game Pass games. [Não consigo alterar o diretorio para instalação de jogos do Xbox Game Pass.]

Ola Matheus Arthur Papker,

Lamento saber que está tendo problemas para mudar sua instalação.

Você formatou seu D: drive para NTFS?

Você precisará alterar o formato da sua unidade externa para NTFS para usá-la para armazenar seus jogos. Aqui está o artigo de suporte para ajudar no formato do NTFS. Como formatar uma unidade flash USB ou dispositivo de armazenamento externo para NTFS no Windows | Suporte ao Xbox

[The text above is machine translated and may not be an accurate representation of the original post]
  6. matheusmaianate Win User

Xbox Game Bar [ Xbox Game Bar on Windows PC only works when Discrete Graphics Card is Disabled]

Está tudo atualizado selecionei o dispositivo grafico para o xbox game bar mas ainda sim continuo tendo o problema.
Thema:

Loading...
  1. O dispositivo USB\VID_045E&PID_02EA\3032363030303533333033383136 requer instalação adicional. - Similar Threads - dispositivo USBVID_045E&PID_02EA3032363030303533333033383136 requer

2. Retransmision en casa a dispositivo android. -[Translation - Broadcast at home to android...

in XBoX on Consoles
    Retransmision en casa a dispositivo android. -[Translation - Broadcast at home to android...: Se puede retransmitir desde la consola al telefono android, en los paises donde no esta disponible XCLOUD? -[Translation - Can it be broadcast from the console to the android phone, in the...
  3. ¿Se puede poner como cuenta principal en xbox desde una pc o dispositivo...

in XBoX Accessibility
    ¿Se puede poner como cuenta principal en xbox desde una pc o dispositivo...: He estado investigando y no sé si eso se puede hacer, ya que tengo duda que si una persona añade su cuenta en mi xbox, mi consola se queda registrada en los dispositivos al iniciar la cuenta en...
  4. Reparación de dispositivo Xbox[Transaltion-Xbox device repair]

in XBoX on Consoles
    Reparación de dispositivo Xbox[Transaltion-Xbox device repair]: Quiero mandar mi control de Xbox one a reparación. Ya he mandado un Xbox antes. Pero tuve que ir a la paquetería a dejarlo. La cuestión es que no me gustaría salir a dejar el paquete a la...
  5. Dispositivo de repuesto Xbox one X [Mod Translation - Xbox one X replacement device]

in XBoX on Consoles
    Dispositivo de repuesto Xbox one X [Mod Translation - Xbox one X replacement device]: Buenos días, Acabo de mandar mi Xbox One X en garantía (tiene 5 meses...) a arreglar (no se veia la imagen) al sat de Microsoft. He visto que para España, podría optar a un dispositivo de...
  6. Parece que você não tem um dispositivo aplicável vinculado à sua conta da Microsoft. Para...

in XBoX Games and Apps
    Parece que você não tem um dispositivo aplicável vinculado à sua conta da Microsoft. Para...: [Title Translation-It appears that you do not have an applicable device linked to your Microsoft account. To install, sign in to a device with your Microsoft account] ola, recentemente comprei o...
  7. Serviço e substituiçao de dispositivo (Device Replacement and service)

in XBoX on Consoles
    Serviço e substituiçao de dispositivo (Device Replacement and service): Como posso fazer para Postar meu Controle,até porque meu controle está com defeito em alguns botoes e eu nao estou conseguindo achar um suporte online para fazer meu envio.Obrigado! [Translation]...
  8. Game Pass "O item ... não funciona neste dispositivo"[Game Pass "Item ... does not work on...

in XBoX on Windows
    Game Pass "O item ... não funciona neste dispositivo"[Game Pass "Item ... does not work on...: Comprei o gamepass para meu PC e praticamente todos os jogos falam que n funciona no dispositivo, porque?? Comprei o gamepass para jogar os jogos dele, não para jogar 2 ou 3 jogos. [Translation -...
  9. Dispositivo não encontrado para instalção do jogo[Device not found for game installation]

in XBoX Games and Apps
    Dispositivo não encontrado para instalção do jogo[Device not found for game installation]: Boa noite. Eu contratei o serviço de Xbox Game Pass, mas não consigo instalar nenhum produto (jogo), aparece o botão "Instalar" na cor cinza, quando clico nos "..." ao lado me envia para um tela...
  10. Non disponi di un dispositivo valido collegato al tuo account Microsoft [Translation - You...

in XBoX Games and Apps
    Non disponi di un dispositivo valido collegato al tuo account Microsoft [Translation - You...: Buongiorno, ho acquistato l'xbox game pass, andando a selezionare un qualsiasi gioco mi porta sul windows store e cliccando su "installa sui miei dispositivi" riscontro l'errore nel titolo....