Hjälp med barnkonto och föräldrakontroll

Discus and support Hjälp med barnkonto och föräldrakontroll in XBoX Accessibility to solve the problem; Jag har ett microsoft-konto och till det har jag lagt till min dotters konto. Nu till problemen... 1. har råkat lägga till två barnkonton, ett för... Discussion in 'XBoX Accessibility' started by HenrikHägglund, Dec 19, 2019.

1. Hjälp med barnkonto och föräldrakontroll

Jag har ett microsoft-konto och till det har jag lagt till min dotters konto. Nu till problemen...

1. har råkat lägga till två barnkonton, ett för hennes epost samt ett för hennes telefonnummer. Kopplade lös telefonnummerkontot men nu kan jag varken stänga det eller återansluta det (bla bla tlelefonnummer endast i staterna jidden jadden). Kan man få hjälp
    med att stänga det?

2. hennes konto kopplat till mejlen tänkte jag att hon skulle använda för att spela Minecraft på iOS/iPad vilket fungerar fint tills hon vill ansluta kompisar. Vilka inställningar jag än gör i föräldrakontrollerna så g å r d e t i n t e att få hennes
    konto att fungera för det (inte tillåtet, ställ in kontroller osv osv). Kan man få hjälp med det på nåt sätt?

3. Hur är egentligen relationen mellan microsoftkontot och xboxkontoto (det finns nåt live-konto också) och Mojang egentligen ihopsnörpt? Försökte logga in på Minecraft på deras hemsida med mitt microsoftkonto och det gick absolut inte.

4. Var ska man egentligen vända sig för telefon- eller mejlsupport när det gäller kontofrågor och föräldrakontroll på Minecraft för iOS? Det är inte direkt snittslad bana bland Microsofts produkter

For the record! Microsoft kontohantering och föräldrakontroller suger så intensivt att jag som van Apple-användare får ont i kroppen bara av att tänka på det. Innan nån wiseguy kommer med förslaget att jag ska skapa ett vuxenkonto till min dotter så vill
    jag bara säga att det inte är ett svar på mina frågor.

Pls help

:)

HenrikHägglund, Dec 19, 2019
  2. Onyx Is Here Win User

3. taidara Win User

I can't connect too xbox live please help me!?

Tjena Danne!

Använder du trådad (Ethernet kabel) eller trådlös anslutning?

Har du prövat att starta om din nätverksutrustning (modem och router)? Koppla ur strömsladden ur modemet och routern, vänta 5 minuter. Börja med att koppla in modemet och vänta 1 minut. Koppla därefter in routern och vänta 1 minut.

Berätta hur det går.
  4. taidara Win User

Cant connect on xboxlive with new console

Har du Xbox 360 Slim med inbyggd 4GB HDD? Jag vet av tidigare erfarenhet att en del har haft problem att ansluta med en ny konsol. Dessa har formaterat HDD:en och det har löst problemet. Något du kanske skulle pröva med.
  5. JoelHansen Win User

appar

Hejsan Thomas,

Xbox appen finns med i windows 10 automatiskt. Med den kan du koppla upp dig till ditt Xbox om du äger ett.

Denna app kostar ingenting och är en standard app som ingår i Windows.

Hoppas förklaringen var bra annars återkom med mer information.
  6. taidara Win User

xbox live

Kan du beskriva mer exakt vad som händer när du försöker spela Black Ops multiplayer. Kontrollera så att inga spelfiler relaterade till Black Ops och som sparas till din Xbox hårddisk inte har blivit skadade. Skadade filer visas som ett frågetecken (!).
    Skadad fil(er) tas bort genom att markera filen och rensa bort den.

Har du köpt och laddat ner några Map packs?

Är ditt Windows Live konto ett vuxen- eller -barnkonto?

Du nämnde i en tidigare post att du kanske blivit bannad, vad får dig att tro att du blivit bannad?
Thema:

Loading...
  1. Hjälp med barnkonto och föräldrakontroll - Similar Threads - Hjälp med barnkonto

2. Battery level displaying Med on new Xbox rechargeable batteries

in XBoX on Consoles
    Battery level displaying Med on new Xbox rechargeable batteries: I purchased Insignia Side Dock Dual Battery Charger for Xbox Series X and my battery level is only displaying as Med rather than High or fully charged even though the batteries have been charging...
  3. Fixa konto för minecraft med familjegrupp.

in XBoX Games and Apps
    Fixa konto för minecraft med familjegrupp.: Jag har försökt ändra min brors minecraft konto så han kan spela med vänner och jag behöver också kunna spela på Realm men min pappa har inte lyckats hitta hur man gör. Jag har redan gjort det en...
  4. jag kan inte spela in med xbox game bar

in XBoX on Windows
    jag kan inte spela in med xbox game bar: jag har kunnat det förut men nu står det att jag måste aktivera spelfunktioner för att kunna spela in med den appen jag har försökt med allt jag kan men jag är lite stressad för att jag har en...
  5. Köpa vbucks med svenskt kort pc

in XBoX Games and Apps
    Köpa vbucks med svenskt kort pc: Trots att jag har pengar på mitt kort så kan jag inte köpa vbucks i Fortnite. Det verkar som att den vill att jag ska handla i euro och inte i SEK. Jag får felmeddelande när jag trycker in...
  6. Problem med handkontroll[Problems with the Controller]

in XBoX on Consoles
    Problem med handkontroll[Problems with the Controller]: Har ständiga problem med att handkontrollen tappar kontakten med konsolen. Har kontrollerat batterierna. Starta om konsolen hjälper inte heller. [Translation - Have constant problems with the...
  7. Problem att kontrollen tappar kontakten med konsolen [Translation-Problem that the control...

in XBoX on Consoles
    Problem att kontrollen tappar kontakten med konsolen [Translation-Problem that the control...: Skaffade en Xbox One X och det är ständiga problem att kontrollen tappar kontakten när jag spelar. Har kollat batterierna och sökt efter uppdateringar för kontrollen. Har även hänt en gång när jag...
  8. Købt spil ved en fejl. Bøvl med refundering. [Translation - Purchased games by mistake....

in XBoX Games and Apps
    Købt spil ved en fejl. Bøvl med refundering. [Translation - Purchased games by mistake....: Nå sagen er den at jeg tjekker min netbank og til min store overraskelse kan jeg se at der er trukket 279 kr og tænker hvad pokker det kan være. Der er så købt et spil som jeg aldrig ville købe d....
  9. Handkontrollen tappar kontakten med konsolen [Translation - The controller loses contact...

in XBoX on Consoles
    Handkontrollen tappar kontakten med konsolen [Translation - The controller loses contact...: Köpte nyligen en Xbox One X och har problem med att det inte går att spela trådlöst. Handkontrollen tappar i tid och otid kontakten med konsolen. Har kontrollerat att batterierna är laddade....
  10. jag köpte ett spell till datorn och jag hadde några problem med att spara så jag refunda de ...

in XBoX Games and Apps
    jag köpte ett spell till datorn och jag hadde några problem med att spara så jag refunda de ...: jag köpte ett spell till datorn och jag hadde några problem med att spara så jag refunda de men jag vill ju ändå kolla om de går och fixa. jag skafa de spelet när de va i erly acses och något ksk...