Flera spelare på en konsol - dela skärm[Translation-Multiplayer on a console-share screen]

Discus and support Flera spelare på en konsol - dela skärm[Translation-Multiplayer on a console-share screen] in XBoX on Consoles to solve the problem; Hej, Jag vill spela Forza Horizon 6 på min konsol xbox one x. Hur gör man för att två inloggade spelare ska kunna spela samtidigt mot varandra?... Discussion in 'XBoX on Consoles' started by AW67, Aug 30, 2019.

  1. AW67
    AW67 Guest

    Flera spelare på en konsol - dela skärm[Translation-Multiplayer on a console-share screen]


    Hej, Jag vill spela Forza Horizon 6 på min konsol xbox one x.

    Hur gör man för att två inloggade spelare ska kunna spela samtidigt mot varandra? Skärmen skall med andra ord delas av två spelare som spelar med var sin handkontroll. Är nybörjare och jag välkomnar tydliga instruktioner. Hälsningar AW

    [Translation-Hi, I want to play Forza Horizon 6 on my console Xbox One x.


    How can two logged-in players be able to play simultaneously against each other? In other words, the screen should be shared by two players who play with each controller. Are beginners and I welcome clear instructions. Greetings AW]

    :)
     
  2. WPAK Win User

    Flera spelare på en konsol - dela skärm[Translation-Multiplayer on a console-share screen]

    Web translation:

    Multiple players on a console - split screen

    Hi, I want to play Forza Horizon 6 on my console xbox one x.

    How do you make two logged in players play against each other at the same time?
    In other words, the screen should be shared by two players playing with each hand control.
    Am a beginner and I welcome clear instructions. Greetings AW

    Response:

    Hi there,

    I assume you are referring to Forza Motorsport 6 (since there is no Forza Horizon 6, only a
    Forza Horizon 4 and it does not support splitscreen)

    In Forza Motorsport 6 the split screen option is only available via the Free Play option within the game.

    See this link for the steps mentioned in the forza forums:
    https://forums.forzamotorsport.net/turn10_postst94612_split-screen-with-forza-6.aspx
  3. XBF Brad A Win User

    Flera spelare på en konsol - dela skärm[Translation-Multiplayer on a console-share screen]

    Hi Aw,

    As the question has been answered, I will go ahead and lock this thread as to prevent repetitive answers. Feel free to come back anytime if you have a question or issue.

    Thanks,

    Brad
  4. AW67 Win User

    Flera spelare på en konsol - dela skärm[Translation-Multiplayer on a console-share screen]

    Thank you for your help! I'm going to try this. //AW
  5. XBF - Amory Win User

    minecraft

    Spela Minecraft: Java med andra spelare görs annorlunda än att spela Minecraft för Windows ("app"-versionen), Xbox eller andra konsoler. Med Minecraft: Java måste du och dina vänner alla ansluta till samma server. Servern kan vara en som är värd online av Microsoft eller en som är värd privat av dig eller dina vänner.



    För mer information om hur detta fungerar, och för att bättre förstå skillnaderna, ta en titt på Minecrafts hjälpartikel här: Hur man spelar Minecraft Multiplayer - Home



    Håll dig säker!



    [Ett automatiserat översättningsverktyg används. Förlåt eventuella grammatiska misstag.]



    ---



    Playing Minecraft: Java with other players is done differently than playing Minecraft for Windows (the “app” version), Xbox, or other consoles. With Minecraft: Java, you and your friends must all connect to the same server. The server can be one that is hosted online by Microsoft or one that is hosted privately by you or your friends.



    For more information about how this works, and to better understand the differences, take a look at Minecraft’s Help article here: How to Play Minecraft Multiplayer – Home



    Stay safe!



    [An automated translation tool is in use. Please forgive any grammatical mistakes.]
  6. taidara Win User

    Why can't I conecct too xbox live please help me

Thema:

Flera spelare på en konsol - dela skärm[Translation-Multiplayer on a console-share screen]

Loading...
  1. Flera spelare på en konsol - dela skärm[Translation-Multiplayer on a console-share screen] - Similar Threads - Flera spelare på

  2. Xbox 360 er låst på "Remember your password"[Translation-Xbox 360 is locked on "Remember...

    in XBoX Accessibility
    Xbox 360 er låst på "Remember your password"[Translation-Xbox 360 is locked on "Remember...: Min Xbox 360 er låst på skærmen "remember your password". Der står godt nok at jeg logger på Xbox Live, men ellers sker der ikke mere. Hvad skyldes dette? Jeg har prøvet formattere min harddisk....
  3. Sändning på mixer från forza 4[Translation-Shipment on mixer from forza 4]

    in XBoX Games and Apps
    Sändning på mixer från forza 4[Translation-Shipment on mixer from forza 4]: Hej någon mer som inte kan sända från forza4 på mixer får upp ett fel meddelande "detta spel tillåter inte sändning" ja sänder varje kväll och aldrig haft problem förr Hi someone more who can not...
  4. Endre gamertag på playstation4 -[Translation - Change the gamertag playstation 4]

    in XBoX Games and Apps
    Endre gamertag på playstation4 -[Translation - Change the gamertag playstation 4]: Hvordan endrer jeg gamertagen på ps -[Translation - How do I change the gamertag on ps] 5458a6a6-e341-4df6-995b-28e7a480e80f
  5. Skillnad på Xbox konsoler [Translate] Difference on Xbox Consoles

    in XBoX on Consoles
    Skillnad på Xbox konsoler [Translate] Difference on Xbox Consoles: Hej Jag har funderingar på att inom kort kanske skaffa en Xbox men har sett på Nätet att det finns ett flertal modeller. Vad är t ex skillnaden mellan Xbox One X och Xbox One S? [Translate by...
  6. xbox live funkar bara på en profil på min ena konsol [Translation-xbox live only works on a...

    in XBoX on Consoles
    xbox live funkar bara på en profil på min ena konsol [Translation-xbox live only works on a...: Hej! Vi har skaffat en ytterligare en spelkonsol till vår sommarstuga. Problemet är att när vi är i sommarstugan funkar xbox-live och gamepass bara på en av våra profiler. På vår konsol hemma...
  7. Fel språK på spel [Mod Translated - Wrong Language on games]

    in XBoX Games and Apps
    Fel språK på spel [Mod Translated - Wrong Language on games]: Jag köpte nyligen Fade to Silence och när jag startade spelet så var den på tyska för mej och jag fattar inte ett ord tyska och det går inte att ändra språk i spelet [Mod Translated - I recently...
  8. microsoft store/xbox på pc[microsoft store / xbox on pc]

    in XBoX on Windows
    microsoft store/xbox på pc[microsoft store / xbox on pc]: Tjena, har en fråga om varför jag ej får logga in på båda xbox eller microsoft store, kan logga in på google crome men inte på själva datan rakt av, händer inget när man trycker på logga in, och...
  9. jeg prøver å logge inn på pc til xbox, ikke mobil. klarer ikke å finne enthet, selv om xbo...

    in XBoX on Windows
    jeg prøver å logge inn på pc til xbox, ikke mobil. klarer ikke å finne enthet, selv om xbo...: Title Translation: (I'm trying to log on to PC to xbox, not mobile. unable to find entity, even if xbo comes up ,, tv is not no problem, stream from pc to xbox games) jeg prøver å logge inn på...
  10. avspärrad på live [Translated] Unwrapped on Live

    in XBoX Games and Apps
    avspärrad på live [Translated] Unwrapped on Live: dom på xbox verkar inte glada på det man skriver om spel..får endast gilla, men skriva får man inte alls. det tar dom som ngt väldigt oseriöst. svordommar mm gillar dom inte..skriver man ngt som...