360 can connect to network but not Internet

Discus and support 360 can connect to network but not Internet in XBoX on Consoles to solve the problem; @Ikon me knivet - Can you change your console's DNS settings and let me know how that goes. In order to perform this step, follow these instructions:... Discussion in 'XBoX on Consoles' started by Ikon me knivet, Aug 11, 2014.

1. taidara
    taidara Guest

@Ikon me knivet - Can you change your console's DNS settings and let me know how that goes.

In order to perform this step, follow these instructions:

1. Press the Guide button on your controller, go to Settings, and then select System Settings.
    2. Select Network Settings.
    3. Select Wired Network or the name of your wireless network, if you are prompted to do so.
    4. Select Configure Network.
    5. On the Basic Settings tab, select DNS Settings.
    6. Select Manual.
    7. Select Primary DNS Server.
    8. Enter 8.8.8.8
    9. Select Secondary DNS Server.
    10. Enter 8.8.4.4
    11. Select Done again.
    12. Press the B button on your controller, and then select Test Xbox LIVE Connection.

8.8.8.8/8.8.4.4 Google public DNS.

Stockholm här!

taidara, Aug 12, 2014
  2. Ok, so this leaves me with:

DNS Error

Your manually configured DNS settings may not be correct.

Ah nice, har bott där i några år när jag pluggade. Föredrar det lätt framför Oslo där jag bor nu 360 can connect to network but not Internet :p

Ikon me knivet, Aug 12, 2014
  3. taidara
    taidara Guest
    Kan du återställa din Xbox nätverksinställningar (Restore network settings to factory defaults).

Starta om din konsol och konfigurera DNS (som ovan). låt övrig IP configuration (IP address, Subnet mask, Default gateway) stå som den gör (Automatic).

Pröva anslut, trådad som trådlöst, för att se om det gör någon väsentlig skillnad.

Om du loggar in på din router, kan du titta efter vilket värde som står angivet för MTU.

Inte för att jag tror att MTU är boven i dramat, för då skulle du ha fått ett annorlunda meddelande, men, värt att kolla.

Vad pluggade du i sthlm om man får fråga?

Har ingen relation/har aldrig haft, till Oslo, men Norge som land skulle jag gärna vilja besöka.

Det blev lite svengelska av det hela.

taidara, Aug 12, 2014
  4. 360 can connect to network but not Internet

Ok, factory reset och ny DNS: fungerar inte alls. Samma felsvar som vanligt, internet error.

På MTU står det 1360.

Jag tog ett år japanska i Stockholm en gång i tiden (9 år sen typ nu). Norge är fruktansvärt vackert om man tar sig tiden att åka till kusten och alla fjordarna. Varmt rekommenderat.

Ikon me knivet, Aug 14, 2014
  5. Finns det nån möjlighet att min 360 är bannad på nåt vis? Har för mig att jag hade riktigt svårt med den när jag flyttade till Norge för att man tydligen inte får flytta över landsgränser för Microsoft (tror det var på 360n iaf - har som sagt några olika
    maskiner så det kan ha varit en annan).

Ikon me knivet, Aug 14, 2014
  6. taidara
    taidara Guest
    Man får flytta över landsgränser, men för de:
    support.xbox.com/.../change-region

Tänk också på att inställningen för din Xbox region stämmer med den region du för tillfället befinner dig i.

Beträffande MTU, så saknas 4 byte. Xbox Live kräver 1364 byte. Pröva att ändra inställning för MTU till 1364.

Dem norska fjordarna är lite av ett drömresemål för mig.

taidara, Aug 14, 2014
  7. Tusen tusen tack! Där hade vi lösningen! Vilken otroligt värdelös liten miss 360 can connect to network but not Internet :)

Får du chansen så åk verkligen till Norge. Blir en något billigare semester än att sticka riktigt långt bort åtminstone 360 can connect to network but not Internet :)

Ikon me knivet, Aug 15, 2014
  8. taidara
    taidara Guest

Härligt! Var det inställningarna för region som löste problemet?

Jag har planer på att åka dit någon sommar. Jag har varit pappaledig denna sommaren med våran dotter, men jag tänkte att vår nästa resa blir nog till dem norska fjordarna med omnejd.

Trevlig helg!

taidara, Aug 15, 2014
  9. Nej det var MTU som gjorde det. Störigt när det var 4 i skillnad :/

Trevlig helg själv! Här ska skjutas!

Ikon me knivet, Aug 15, 2014
  10. taidara
    taidara Guest
    Även en liten tuva...

Ta det försiktigt där ute.

taidara, Aug 15, 2014
  11. I write in ISP Manually and WAP2 manually... The internet worked fine before but now only network works.. but not internet... i can't restore the internet settings because then it stays gone, to i write it manually in! So how do i make internet work again,
    and all my pc'es and other things work fine with internet!

BulkyKinkajou24, Jan 26, 2015
  12. Hey there, BulkyKinkajou24! I'm very sorry to see about any connection issues. This thread is a bit old. If you could, please post up a new thread detailing what you're running into, your modem and router model information, and troubleshooting you've already
    completed. This way our community can get you the individual support that works best on the forums. 360 can connect to network but not Internet :)

Misses Quinzel, Oct 31, 2018
  13. taidara Win User

Även en liten tuva...

Ta det försiktigt där ute.
  14. Ikon me knivet Win User

Nej det var MTU som gjorde det. Störigt när det var 4 i skillnad :/

Trevlig helg själv! Här ska skjutas!
  15. Ikon me knivet Win User

Tusen tusen tack! Där hade vi lösningen! Vilken otroligt värdelös liten miss :)

Får du chansen så åk verkligen till Norge. Blir en något billigare semester än att sticka riktigt långt bort åtminstone :)
  16. Ikon me knivet Win User

Finns det nån möjlighet att min 360 är bannad på nåt vis? Har för mig att jag hade riktigt svårt med den när jag flyttade till Norge för att man tydligen inte får flytta över landsgränser för Microsoft (tror det var på 360n iaf - har som sagt några olika
    maskiner så det kan ha varit en annan).
  17. Ikon me knivet Win User

Ok, factory reset och ny DNS: fungerar inte alls. Samma felsvar som vanligt, internet error.

På MTU står det 1360.

Jag tog ett år japanska i Stockholm en gång i tiden (9 år sen typ nu). Norge är fruktansvärt vackert om man tar sig tiden att åka till kusten och alla fjordarna. Varmt rekommenderat.
Thema:

Loading...
  1. 360 can connect to network but not Internet - Similar Threads - 360 connect network

2. XBOX 360 wifi bug console won't connect to modern wireless networks. 802.11n LDPC (low...

in XBoX on Consoles
    XBOX 360 wifi bug console won't connect to modern wireless networks. 802.11n LDPC (low...: With the Xbox 360 console it generally does not connect to a modern wireless network unless it is set to legacy (802.11abg) or if the setting LDPC (low density parity check) is disabled on the...
  3. XBOX 360 wifi bug console won't connect to modern wireless networks. 802.11n LDPC (low...

in XboX Insiders
    XBOX 360 wifi bug console won't connect to modern wireless networks. 802.11n LDPC (low...: With the Xbox 360 console it generally does not connect to a modern wireless network unless it is set to legacy (802.11abg) or if the seting LDPC (low density parity check) is disabled on the...
  4. How do I get my Xbox 360 to connect to the network and Internet when I have a Microsoft...

in XBoX on Windows
    How do I get my Xbox 360 to connect to the network and Internet when I have a Microsoft...: How do I get my Xbox 360 to connect to the network and Internet when I have a Microsoft account and Xbox account 300970eb-9557-4faa-97b3-847fbe8056a7
  5. XBOX 360 Not connecting to wifi network

in XBoX on Consoles
    XBOX 360 Not connecting to wifi network: Hi, I tried to use my xbox 360 after a long time and it needs a system update. But i keep getting error when it try to configure the network. It connects to the network, but its not able to...
  6. my xbox 360 wont connect to the internet. It will connect to Network, but even when connect...

in XBoX on Consoles
    my xbox 360 wont connect to the internet. It will connect to Network, but even when connect...: my xbox 360 wont connect to the internet. It will connect to Network, but even when connect to ethernet it wont connect the internet. 4cb88463-75dd-4c20-8510-f6261bd67f9c
  7. Xbox 360 is connected to Wifi, but cannot connect to Spectrum Network

in XBoX on Consoles
    Xbox 360 is connected to Wifi, but cannot connect to Spectrum Network: Every device on the network is connected and works properly. However the xbox 360 is connected to the network with full signal but when running an xbox live connection test it fails to connect to...
  8. CoD MW2 for 360 won’t connect to live on my Xbox series x. My network is fine but all my bc...

in XBoX on Consoles
    CoD MW2 for 360 won’t connect to live on my Xbox series x. My network is fine but all my bc...: It won’t work and is very annoying 795ca365-c26c-4b57-8890-8c9bde20a57d
  9. Xbox 360 slim won’t connect to my network

in XBoX on Consoles
    Xbox 360 slim won’t connect to my network: basically what the title says I have been trying to connect to my xbox 360 slim to the internet to download my old profile from xbox live however I cannot connect to my wireless network. Every...
  10. Why can't I connect to the internet with my Xbox 360 even though the network is connected...

in XBoX on Consoles
    Why can't I connect to the internet with my Xbox 360 even though the network is connected...: Why can't I connect to the internet through my Xbox 360 even though I'm connected to the network with the Ethernet plug 96638d9a-dfdd-499b-b53a-78758f3b37f3