I require official support regarding all these issues in Xbox Insider Beta.

Discus and support I require official support regarding all these issues in Xbox Insider Beta. in XboX Insiders to solve the problem; Support told me that, as an Insider, I should report all of this here to find out if it's working properly, if it's happening to everyone, just me,... Discussion in 'XboX Insiders' started by /u/Blackgemlord, Dec 28, 2025 at 4:33 PM.

  1. I require official support regarding all these issues in Xbox Insider Beta.


    Support told me that, as an Insider, I should report all of this here to find out if it's working properly, if it's happening to everyone, just me, etc.

    They said that nowhere else can I get better information and that this is the right place to discuss it with specific support and other users.

    I also took the time to report it from the console (using screenshots and QR codes via remote access to write it faster from a PC).

    I also have photos and can document it with videos since there's enough material to put together several articles and reports XD.

    These are errors I've been experiencing for months.

    Furthermore, if they delete this post, which in no way violates the rules since it's of interest to the community, I have permission to make it accessible on other Reddits, Twitter, Discord, and other sites so that it's visible. However, I think it's better to keep it active here so that it reaches Insiders and doesn't cause controversy elsewhere.

    “We are a community dedicated to Xbox Insiders, helping other Xbox Insiders with questions about pre-release software and gaming experiences for everything Xbox, including PC, console, and mobile gaming.”

    I'm posting this in Spanish, which is my language, because this subreddit is recognized as international and Spanish is accepted in its rules, making it easily accessible with a translator when using a computer or mobile device (integrated into Reddit).

    -----

    • Juegos
      • Videos y trailer no cargan a una adecuada velocidad (300mbps, juego cloud gaming 4k).
      • Juegos Ubisoft no deja añadir a lista de jugar más tarde.
      • Indica incluido en Ubisoft+ cuando debería ser U+ Classics ya que Gamepass no nos dan Ubisoft+ cobrándolo aparte.
      • Juegos sin traducir descripción.
      • Diversos juegos no muestran información de idiomas. No tienen sección de caracteristicas del juego. Pasa con juegos de Microsoft como COD Black OPS 7. Igual pasa con accesibilidad.
      • Diversos juegos con ficha del juego que no contiene su nombre.
      • Discrepancias en texto de “jugar juegos en la nube” y habilitado para la nube. Otros lugares pone cloud gaming.
      • Filtro essentials, premium y ultimate se solapan generando conflictos.
      • Algunos juegos se abren en hub de juegos y otros en detalles de juego.
      • Juegos retrocompatibles no muestran habitualmente hub de juegos.
      • Algunos juegos pone “game preview” y en otros “versión preliminar del juego”.
      • En algunas secciones pone “nueva versión”, en otros que es “Publicado recientemente”.
      • “Compra dentro del juego” y “contiene compras desde la aplicación”. Posiblemente repetido o no aclarado, no hay “” que revisar.
      • Muchos no ponen el idioma siquiera, el modulo de idioma debería ser OBLIGATORIO, sobre todo si luego en el se fomenta la accesibilidad y de que todos deberían poder jugar pero lo ocultáis en MUCHOS juegos.
      • Base de datos y como mostrarlos. Incoherencia, duplicidad de datos, falta de integración entre base de datos y a la hora de mostrar juegos, su información, palabras clave mal definidas o duplicadas.
    • App Gamepass
      • Español. Filtro “Alternativas de color” suena racista en mi idioma.
      • Gamepass en consola no tiene un filtro para Essentials, Premium y Ultimate
      • Publicidad de unirme a Ultimate cuando ya soy Ultimate
      • Pone “abrir descripción” en vez de indicar para añadir a más tarde.
      • Sale una fila promocional de juegos a veces en otro idioma debajo de categorías donde no debería haber nada, otras veces con nombre mal puesto.
      • Textos cortados en descripciones largas que no se pueden ver. Como Call Of Duty, no muestra ni los “…”
      • Español. Genero “Espacio aislado”… creo que no es adecuado.
      • Español. Filtro “solo se puede jugar con…” es falso, será que Se puede jugar con solo…”
      • Botón final “Ver todos los juegos” te envía a sección de juegos instalados no a todos los juegos de gamepass.
    • Rewards
      • Pone dólares en recompensas al comprar en vez de la moneda de la zona.
      • El changelog no incluye fecha de la última actualización pero si anterior. Además es algún fallo a corregir (tal vez en algunos idiomas solo, muy mal QA, ni lo miraron).
      • Racha semanal, texto cortado, puede variar según idioma y tiene “*” pero sin lugar donde consultar. Otros textos mal traducidos.
      • A nivel interno sigue llamándose “Nueva experiencia de Rewards”, sigue denominándose Beta. Lo veo poco adecuado e intuitivo incluso a la hora de reportar.
      • Rewards de la app de Xbox y via web se rompen, si pones algo de recompensa automáticamente en uno puede dejar de funcionar en el otro.
      • Español. “Objetivo claro” no es una opción valida en el idioma, debería ser “Limpiar objetivo”
    • Store
      • Español. “En venta” debería ser algo como “ En oferta”, en mi idioma en venta es siempre que se puede comprar algo.
      • Español. “Ofertas para usted”, mala localización en la traducción.
      • Rakuten TV sigue sin logo.
      • Mandos sin imagen adaptada, edición coleccionista sin imagen adaptada. Producto vacío error en accesorios
      • Español. Texto “Abrir aviso de origen”.
      • Error de tienda solapado. Pestañas juegos, ultimas categorías salen cortadas y no se ven (Xbox Play Anywhere).
      • Parece que Gamepass Essentials y Premium no tienen imagen gráfica personalizada y muestra una genérica de Gamepass no diferenciable a la hora de contratarlo.
      • Amazon Prime no aparece en sección de entretenimiento pero si la competencia (me extraño dado los acuerdos con Amazon con Fallout, Luna, Twitch, etc).
    • Capturas.
      • Capturas. Al subir un archivo a OneDrive te dice directamente como titulo “Carga completa” cuando aun así te indica claramente que esta subiéndolo en la parte superior derecha.
      • Menu Guide. Si estas retransmitiendo te deja darle a grabar, te dice que esta grabando, pero realmente no esta haciéndolo. Notificación erronea. Mientras no puedo abrir para reportes.
      • Menu Guide. Si le das a Transmisión en directo te da un error que seria fácilmente diagnosticable y poner el texto adecuado.
      • Los videos en disco duro externo siguen el formato JUEGO-YYYY-MM-DD-HH-MM-SS al subirse a One Drive (y estoy pagando para esta funcionalidad varios Tb) se suben como JUEGO-YYYY-MM-DD_HH_MM_SS con otra marca de tiempo distinta retrasada lo cual dificulta la categorización. Además sigue sin haber funcion de auto continuación de grabación para así hacer gameplay largos ni tampoco indicador visible de tiempo de grabacion como si ocurre por ejemplo al retransmitir Twitch. También me ha pasado que no me dejara grabar cuando Xbox me marcaba que tenia mas de 50gb libre y al conectar el disco duro a un PC marcarme que tenia solo 50mb libres… y que por eso fallaba la grabación. Disco duro SSD usado exclusivamente para grabación de gameplay. Considero por tanto que hace falta una revisión (sin romper lo existente otra vez dejándonos sin grabar bien) que permita: Mismo archivo con misma marca de tiempo y formato tanto en disco duro como al subirse a la nube (que es un servicio que estamos pagando). Visualización de tiempo de grabación mientras grabamos (un simple símbolo de grabación con el tiempo que llevamos, si desea incluso que parpadee o ponga rojo intenso cuando se acerca a la hora máxima de grabación). Twitch lo tiene, así que no parece ser ningún problema la superposición durante grabado/retransmisión. Cuando termine una grabación de 1 hora, automáticamente empiece a grabar otro clip de una hora. Aunque lo optimo para el usuario es que permitiera grabar 4 horas seguidas seguramente (obligar a tener 50gb libres si activamos esa opción si queréis). Antes de empezar una grabación nos avise directamente si tiene poco espacio de almacenamiento para otra hora (tener 11gb libres básicamente). Si fuera viable debería permitir grabar mientras se emite. Podría existir una opción de “grabar automáticamente cuando se inicia un juego”, o incluso configurar para que pregunte al iniciar un juego, en PC se puede.
    • Insider. La app no se actualiza su texto desde hace una generación, como si Xbox Series no existiera, errores en textos, mayúsculas colocadas inadecuadamente. Parece que no se ha actualizado desde 2019 posiblemente.

    -----

    If anyone knows of a more suitable place to connect, compare and contrast these issues, discuss them, look for alternatives, possible solutions and more, please let me know, as I don't see this as a particularly active forum. In other Microsoft departments, I've been told to post it here, as indicated in the official documentation, both internal (reviewed by support) and publicly available.

    Checks and various logs added on 12/28/25

    submitted by /u/Blackgemlord
    [link] [comments]
     
    /u/Blackgemlord, Dec 28, 2025 at 4:33 PM
    #1
  2. Smwutches Win User

    Halo: Combat Evlolved (a.k.a. Halo 1) "The game couldn't start"

    If it's not a beta issue, what hard drive and console are you using? All original Xbox games require an official MS hard drive in order to run.
  3. Kathy A. Win User

    Xbox series x glitching

    Hello SeanBlackmon,

    It seems like your console is on Xbox Insider - Beta ring update.

    As part of the Xbox Insider, the console update you are getting is advance from the general audience. As we can see this requires a report to Team Xbox for them to know that there is an issue with the graphics for the console.

    We highly recommend you report this problem to inform the Team Xbox about this issue. Please use Report a problem. For more details about this update, please check for this support article: Xbox Insider Release Notes - Beta (2310.231018-2200) - Xbox Wire.

    For support, you may scroll down on the support article we shared above to see the community link for all Xbox Insiders. To get to know more about the Xbox Insider Program, please check here: Xbox Insider Program FAQ | Xbox Support.

    We appreciate your post here in Microsoft Community!

    Regards,
  4. Noble 29 Win User

    Flash Player

    Hi!

    ~

    This issue has not been officially addressed by Microsoft or the Xbox Support team, therefore no information regarding the matter is currently available. At this point in the beta, Flash is not available on the Xbox 360.

    ~

    Hope this helps!
  5. BriceMcMillan Win User

    No access to private beta forum.

    Hello CherryXxXPoppa,

    If You Can Not Access The Private Beta Forums You Are Going To Have To Wait For An Official Representative Of

    Xbox Support To Investigate The Current Issue Your Experiencing,

    Thank You Very Much For Your Understanding Regarding This Issue,.

    Note:: You are required to agree to a non-disclosure agreement (NDA) for confidentiality reasons. Any participant who

    violates the NDA will be removed from the beta, be barred from future Xbox betas, and not have access to Xbox LIVE until

    the end of the beta program period. Your NDA does apply to posting in the public forums.

    Make sure not to post any feedback, comments, or suggestions about the beta there!
  6. BriceMcMillan Win User

    beta forum

    Hello DarkToolBelT,

    If You Can Not Access The Private Beta Forums You Are Going To Have To Wait For An Official Representative Of

    Xbox Support To Investigate The Current Issue Your Experiencing,

    Thank You Very Much For Your Understanding Regarding This Issue,.

    Note:: You are required to agree to a non-disclosure agreement (NDA) for confidentiality reasons. Any participant who

    violates the NDA will be removed from the beta, be barred from future Xbox betas, and not have access to Xbox LIVE until

    the end of the beta program period. Your NDA does apply to posting in the public forums.

    Make sure not to post any feedback, comments, or suggestions about the beta there!

    Thank you
Thema:

I require official support regarding all these issues in Xbox Insider Beta.

Loading...
  1. I require official support regarding all these issues in Xbox Insider Beta. - Similar Threads - require official support

  2. How to fix "this pc doesnt meet the requirements for recording clips"

    in XBoX on Consoles
    How to fix "this pc doesnt meet the requirements for recording clips": My pc: 32gb ddr4 500gig main m.2 ssd rtx 4060ti Intel I5 12400kf I've already tried everything people have suggested and none of it worked: Method 1 1. Click Windows Button 2. Search Device...
  3. Why is youtube suddenly requiring microphone access in order for me to sign in on my series x?

    in XBoX Games and Apps
    Why is youtube suddenly requiring microphone access in order for me to sign in on my series x?: I've had my series x for a few years now. The youtube voice search has never worked properly. So why in the seven levels of hell should I be required to give any access to an app that doesn't...
  4. Newer games require faster storage bug. Will not let me -download- to external harddisk/ssd

    in XBoX Games and Apps
    Newer games require faster storage bug. Will not let me -download- to external harddisk/ssd: I am fully aware of not being able to play Series S/X games from an external hard-disk. What I want is to download the games anyway and then shuffle games to/from the internal SSD or Memory card....
  5. Additional Authentication Required?

    in XBoX on Consoles
    Additional Authentication Required?: So when I hit test connection it tells me to Authenticate needed, I press the button, it takes me to a Mocrosoft Connect redirect, and it tells me the Device has been paused, what could that mean?...
  6. THIS GAME REQUIRES A SYSTEM UPDATE

    in XBoX Games and Apps
    THIS GAME REQUIRES A SYSTEM UPDATE: Hello, My name is Third, and I just found my old xbox 360e, so I tried playing Terraria(I have a disc for it) and it shows That it needs a system update, I really don't know what that means cuz...
  7. Xbox PC gamepass games requiring administrator to launch

    in XBoX Games and Apps
    Xbox PC gamepass games requiring administrator to launch: Whenever i download a game from gamepass on my PC it installs perfectly, no issues, no lag. however, when I go to play the game i just installed (or any previously installed games) it doesnt...
  8. How to solve connection required

    in XBoX Accessibility
    How to solve connection required: How to solve connection required 1e26c321-267a-4603-a548-1f06e369a2de
  9. I keep getting this picture and I do all the steps required but still its not letting me play

    in XBoX Accessibility
    I keep getting this picture and I do all the steps required but still its not letting me play: It is saying that I still need to link my account and I did several times 3572d9dd-c815-469d-a2c8-c69c13717c46
  10. Black Ops 6 update requires 315GB, and my drive has plenty but still errors

    in XBoX Games and Apps
    Black Ops 6 update requires 315GB, and my drive has plenty but still errors: Not sure how to fix this issue. The most recent BO6 update requires 315GB, and my external drive I have things set up to download to has 4.2TB available. When I make sure it's set to download...